لیمنت چند سال عمر می کند؟

طول عمر لمینت دندان و راه های افزایش ماندگاری

طول عمر لمینت دندان بدون تردید یکی از فاکتورهای مهم برای متقاضیان انجام این روش به شمار می رود. این مسئله که هر نوع از لمینت ها تا چند سال دوام دارند می تواند سوال هریک از افرادی باشد که می خواهند دندان های خود را لمینیت کنند. آیا می دانید چگونه ماندگاری لمینت ها را افزایش دهید؟

طول عمر لمینت دندان ارتباط کاملا مستقیمی به کیفیت انجام درمان و مراقبت های فردی دارد.

دکتر سیمین برنگی
ماندگاری لمینت چقدر است؟

آیا لمینت دندان دائمی است؟

لمینت یکی از درمان های محبوب برای افزایش زیبایی دندان‌‌ ها به شمار می رود که در سال‌ های اخیر متداول شده است. با اینکه لمینت ها به عنوان یکی از گزینه های بادوام و ماندگار شناخته می‌ شوند اما دائمی نیستند. رعایت دستورالعمل‌ هایی که برای نگهداری مناسب پس از لمنیت دندان ارائه می‌ شود می‌ تواند طول عمر آن را افزایش دهد.

طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

لمینت‌ ها مانند دندان‌های طبیعی پس از مدتی ضعیف شده و نیاز به تعویض و رسیدگی دارند. اگر نکات مراقبتی پس از لمینیت را به خوبی انجام دهید، می توانند به طور متوسط تا 15 سال ماندگاری داشته باشند.

با اینکه طول عمر لمینت‌ ها 10 تا 20 سال در نظر گرفته می‌ شود، اگر مراقبت های دندانپزشکی را به خوبی انجام دهید ماندگاری آن ها تا بیش از 20 سال نیز افزایش خواهد یافت.

دکتر سیمین برنگی

چگونه عمر لمینت دندان را افزایش دهیم؟

احتمال کنجکاوید که چگونه باید عمر لمینت ها را به حداکثر برسانیم؟ عوامل متعددی می‌تواند منجر به افزایش ماندگاری لمینت دندان شود که در ادامه توصیه های بهترین دکتر لمینت دندان در تهران را برای شما ارائه نموده ایم.

رعایت بهداشت دهان و دندان

همان طور که پیش از لمینت از دندان‌ های خود مراقبت می‌ کردید پس از لمینیت نیز باید به بهداشت دهان و دندان رسیدگی نمائید. موارد مهمی که در بهداشت دهان و دندان پس از لمینت کردن باید مورد توجه قرار دهید عبارتند از:

  • روزانه دو مرتبه مسواک بزنید. با اینکه خود لمینت‌ها دچار پوسیدگی نمی‌ شوند اما قسمت پشت دندان‌ ها که روکش لمینت ندارد دچار پوسیدگی خواهند شد. همچنین ایجاد پوسیدگی‌ های بین دندان‌ ها، به تدریج به لمینت‌ ها آسیب وارد می کند.
  • از خمیردندان غیر ساینده استفاده کنید. خمیر دندان‌های ملایم حاوی فلوراید بهترین گزینه برای تمیز کردن دندان‌ های لمینت شده است.
  • جهت مسواک زدن یک مسواک نرم انتخاب نمائید تا از سائیدگی لمینت‌ها و دندان‌های اطراف آن پیشگیری کنید.
  • جهت جلوگیری از جمع شدن پلاک و جرم میان دندان‌ها و کاهش احتمال پوسیدگی از نخ دندان به صورت مرتب استفاده کنید.
  • از دهانشویه‌های آنتی باکتریال جهت کاهش احتمال پوسیدگی دندان‌ها استفاده کنید.

انتخاب یک رژیم غذایی مناسب

مواد غذایی سفت، چسبنده و مواد غذایی رنگی می‌توانند به سلامت دندان‌های لمینت‌ شده آسیب وارد کنند. به همین جهت توصیه می‌شود پس از لمینت دندان به این موارد در رژیم غذایی خود دقت نمائید:

🟠 مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های رنگی مانند قهوه، چای، شراب و … که می‌تواند منجر به ایجاد لکه روی دندان شوند را کاهش دهید.

⚪ مصرف غذاهای اسیدی را تا جایی که می‌توانید کاهش دهید. (هنگام مصرف نوشیدنی‌های اسیدی یا نوشیدنی‌های رنگی می‌تواند از نی استفاده کنید تا میزان آسیب به لمینت‌ها کاهش بیابد).

🟠 از گاز گرفتن مواد غذایی سفت مانند هویج، آبنبات، آجیل و یا یخ خودداری نمائید. جویدن اجسام سخت می تواند باعث ایجاد ترک و یا شکستگی روی لمینت‌ها شود.

⚪ فشار مداومی که به دلیل جویدن مواد غذایی سفت روی لمینت‌ ها وارد می‌شود، آنها را شل کند و یا منجر به افتادن انها شود.

استفاده از محافظ‌ های دندان

در صورتی که شب‌ها دندان قروچه دارید از محافظ‌های مخصوص که توسط دندانپزشک به شما توصیه می‌شود باید استفاده نمایید تا احتمال آسیب به لمینیت‌ ها کاهش بیابد.

اگر در ورزش‌ هایی شرکت می‌کنید که احتمال آسیب به دندان‌ ها وجود دارد مانند بسکتبال، فوتبال، والیبال، بوکس و … باید از محافظ‌ های مخصوص استفاده کنید تا میزان هرگونه آسیب به دندان‌های لمینت شده کاهش بیابد.

محافظ‌ های دندان در انواع مختلفی وجود دارند، برخی از آنها به صورت آماده در دسترس هستند و تعدادی نیز به صورت سفارشی متناسب با قالب فک هر فرد تهیه می‌ شوند. جهت انتخاب بهترین محافظ دندان که از آسیب به لمینت‌ها پیشگیری نماید از دندانپزشک خود کمک بگیرید.

عوامل موثر بر عمر لمینت دندان

عوامل موثری که بر طول عمر لمینت‌ها تاثیر دارد عبارت است:

معاینات منظم دندانپزشکی

پس از لمینت کردن دندان‌ها لازم است به صورت دوره‌ای برای بررسی وضعیت دندان‌های لمینت شده و سایر دندان‌ها به دنداپزشک مراجعه نمائيد. در طی این معاینات هرگونه پوسیدگی و یا مشکل دیگر، شناسایی و درمان می‌ شود تا از ایجاد پوسیدگی های شدید و مشکلات بعدی پیشگیری شود. به طور متوسط توصیه می‌ شود هر شش ماه یک مرتبه برای معاینه به مطب دندانپزشک خود مراجعه نمائید.

محافظت از دندان‌ ها

اگر عادت به جویدن ناخن، جویدن سر مداد و موارد مشابه دارید باید این عادت‌ها را ترک کنید. جویدن مواد غذایی سفت و یا مواردی مانند جویدن ناخن می‌تواند منجر به شکستگی و یا ایجاد ترک روی لمینت‌ ها شود در نتیجه ماندگاری لمینت‌ ها کاهش می‌یابد.

انتخاب یک دندانپزشک با تجربه

لمینت کردن دندان‌ها یک درمان تخصصی است که باید توسط بهترین دندانپزشک تهران انجام شود. استفاده از مواد مرغوب برای لمینت به همراه تکنیک‌ های جدید و پیشرفته می‌تواند میزان ماندگاری لمینت‌ ها را بیشتر نماید.

سوالات متداول طول عمر لمینت دندان

چه عواملی بر طول عمر لمینت دندان تأثیر می‌گذارند؟

بهداشت دهان و دندان، نوع مواد و و وضعیت دندان ها از جمله عوامل موثر هستند.

چگونه می تواند طول عمر لیمنت را افزایش داد؟

مراجعه به دندانپزشک، انجام نکات بهداشت دهان و دهان و سایر نکاتی که در متن مقاله به آن ها اشاره شد، می تواند بر طول عمر لمینت دندان اضافه کند.

طول عمر معمول لمینت دندان چقدر است؟

طول عمر لمینت‌های دندان معمولاً بین ۱۰ تا ۱۵ سال است. با این حال، با مراقبت مناسب و رعایت بهداشت دهان و دندان، برخی لمینت‌ها می‌توانند بیش از ۲۰ سال دوام بیاورند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search