بهترین دندانپزشک ترمیمی

بهترین دندانپزشک ترمیمی، بهترین دندانپزشک ترمیمی در تهران به شما کمک می کند تشخیص دهید که چه زمانی ممکن است کاندیدای خوبی برای یک روش خاص باشید، به سوالات متداول پاسخ دهید و قبل از انجام درمان دلخواه خود تا حد امکان اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد.

چه زمانی به بهترین دندانپزشک ترمیمی مراجعه کنیم؟

چه فوبیای دندانپزشکی، فقدان بیمه، برنامه شلوغ ، نباید از مراقبت های دندانپزشکی حرفه ای برای مدت طولانی اجتناب کرد. در زیر 5 علامت وجود دارد که نشان می دهد زمان مراجعه به دندانپزشک فرا رسیده است.

دندان درد

درد دندان درد می تواند از قابل تحمل تا طاقت فرسا متغیر باشد. چه زمانی برای دندان درد باید به دندانپزشک مراجعه کرد؟ درد مداوم نشانه این است که نه سال آینده، نه ماه آینده بلکه در اسرع وقت بهترین دندانپزشک ترمیمی مراجعه کنید. بعید است که التهاب دندان به دلیل حفره، عفونت یا دلایل مختلف به خودی خود بهبود یابد. برای جستجوی کمک حرفه ای تا زمانی که درد غیر قابل تحمل شود منتظر نمانید.

دهان خشک

احساس خشکی دائمی می کنید؟ هنگامی که دهان شما تولید بزاق کافی را متوقف می کند، مستعد ابتلا به عفونت و پوسیدگی دندان هستید. بزاق اسیدها را خنثی می کند، به هضم غذا کمک می کند و بر حس چشایی شما تأثیر می گذارد. مقدار ناکافی می تواند مانع از این مزایا شود. یک دندانپزشک می تواند به شما کمک کند تا علت خشکی دهان خود را شناسایی کرده و راه حل هایی برای این مشکل پیشنهاد کند.

لثه های تحریک شده

اگر هنگام مسواک زدن دندان‌هایتان قرمز می‌بینید، یا خیلی شدید مسواک می‌زنید یا مشکلی در بافت لثه‌تان وجود دارد.

خونریزی گاه به گاه لثه ها معمولاً جای نگرانی نیست، اما خونریزی مداوم می تواند نشانه ای از یک مشکل جدی تر باشد. مراقب سایر علائم هشدار دهنده بیماری لثه مانند قرمزی، تورم و لق شدن دندان های دائمی باشید.

بوی بد دهان

بوی بد دهان بعد از یک وعده غذایی سیر یا فنجان قهوه انتظار می رود. اما، اگر بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ادامه پیدا کند، احتمالا چیز دیگری در جریان است. بوی بد دهان می تواند نشانه ای از بیماری لثه، حفره دندان یا سایر شرایط پزشکی باشد. با مراجعه به بهترین دندانپزشک ترمیمی خود و رد هر گونه مشکل جدی، بوی بد دهان را متوقف کنید.

درد فک

آیا می دانستید که درد فک می تواند ناشی از یک مشکل دندانی باشد؟ اگر از درد فک رنج می برید، ممکن است بدون اینکه بدانید در حال خوابیدن دندان های خود را به هم می سایید.

همچنین این احتمال وجود دارد که یک حفره باعث ایجاد درد فک شود. باکتری‌های حفره می‌توانند به ریشه دندان بروند و باعث درد در فک شوند و در صورت عدم درمان در نهایت منجر به ایجاد آبسه دندان شوند. درد ممکن است فروکش کند، اما اگر و زمانی که بازگشت، یک قرار ملاقات بگذارید تا به یک متخصص مراجعه کنید و کمک لازم را دریافت کنید. وقتی درد دارید، نباید برای دیدن دندانپزشک منتظر بمانید.

روش های رایج بهترین دندانپزشک ترمیمی درتهران

انواع مختلفی از روش های دندانپزشکی موجود است. هر نوع روش دندانپزشکی مزایای خاصی را برای ارتقای سلامت دهان و دندان یا بهبود ظاهر لبخند بیمار ارائه می دهد. برخی از انواع روش های دندانپزشکی موجود از  شمال تهران عبارتند از:

  • پیشگیرانه
  • مقوی
  • ارتودنسی
  • لوازم آرایشی

اقدامات پیشگیرانه دندانپزشکی

اقدامات پیشگیرانه بهترین دندانپزشک ترمیمی شامل معاینه منظم دندان با معاینه دهان و تمیز کردن حرفه ای است. مراقبت های پیشگیرانه از دندان به بیماران کمک می کند تا سلامت دهان و دندان بهتری داشته باشند و می توانند از بروز انواع مشکلات سلامت دهان مانند پوسیدگی دندان و بیماری لثه جلوگیری کنند.

معاینه سرطان دهان

 شروع سرطان دهان از سلول های دهان، زبان و یا گلو می باشد . غربالگری سرطان دهان معمولاً قسمتی از معاینه دندانپزشکی می باشد. در معاینه سرطان دهان ، دندانپزشک برآمدگی ها و یا تغییرات نامنظم  و ناهماهنگ بافتی را در گردن شما، سر، صورت و حتی داخل دهان احساس می کند. بهترین دندانپزشک ترمیمی شمال تهران به دنبال زخم یا بافت تغییر رنگ در دهان شما نیز خواهد بود.

شما می توانید برای رزرو نوبت جهت مشاوره و ویزیت توسط دکتر سیمین برنگی متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی که امور تخصصی درمان و زیبایی و البته کشیدن دندان را انجام می دهد با 9 سال سابقه با ما تماس بگیرید.

روش های ترمیمی دندان

روش های ترمیمی دندان شامل درمان ریشه و پرکردن دندان است. سایر روش ها شامل قرار دادن ایمپلنت های دندانی و درمان بیماری لثه است. انجام یک روش دندانپزشکی ترمیمی مزایای زیادی دارد. بسته به روش خاص، مزایای آن می تواند شامل حفظ دندان های طبیعی، ترمیم عملکرد طبیعی دندان، و جایگزینی دندان های از دست رفته یا آسیب دیده باشد.

کانال های ریشه

کانال های ریشه درمان بیماری ها یا دندان های آب افتاده را درمان می کنند. در زمانی که یک دندان شما دچار آسیب دیدگی ، ترک خوردگی و یا پوسیده شد باشد، نیاز است  که دندان توسط دندانپزشک باز شود و بافت عفونی را در مرکز دندان تمیز نماید. و سپس این فضا با مواد خوب پر می شود و دهانه دندان توسط دندانپزشک مهر و موم می شود. نگه داشتن دندان ها به شما کمک می کند تا دندان های سالم دیگر شما از دچار پوسیدگی و خراب نشوند تا موجب مشکلات فکی  نشوند. نگه داشتن دندان های طبیعی از جایگزین کردن آن با دندان های مصنوعی جلوگیری می کند. درباره هر نگرانی یا سوالی که برایتان به وجود می آید یا ممکن است داشته باشید با دندانپزشک و یا متخصص ریشه خود حتما صحبت کنید و از او مشاوره بگیرید.

پل ها

یک پل دندانی، شکافی که دندان های از دست رفته را “پل” می کند. یک پل دارای یک تاج در هر انتها به عنوان یک لنگر با یک دندان یا دندان مصنوعی است که تاج ها را به هم متصل می کند و فضا را پر می کند. یک بریج می‌تواند دیگر دندان‌های شما را از جابجایی دور نگه دارد. هنگامی که یک پل قرار می گیرد، درست مانند دندان های طبیعی شما کار می کند.

تاج ها

تاج کلاهکی به شکل دندان است که روی دندان قرار می گیرد. جهت تقویت و استحکام و محافظت از ساختار دندان ها به کاربرده می شود. دندانپزشک شما دندان را آماده می کند، قالب می گیرد و روکش در آزمایشگاه توسط متخصص ساخته می شود.

پر کردن و تعمیرات

پر کردن و ترمیم دندان از مواد ترمیمی استفاده می شود که برای ترمیم دندان هایی که به دلیل حفره یا ضربه آسیب دیده اند استفاده می شود.

روش های ارتودنسی

روش های ارتودنسی به تصحیح مشکلات مربوط به موقعیت دندان و تراز بایت کمک می کند. اینویزیلاین یک درمان ارتودنسی محبوب در تهران است. اینویزیلاین یک روش ابتکاری برای صاف کردن دندان ها است که مزایای متعددی از جمله محتاط بودن، راحت بودن و قابل جابجایی بودن را ارائه می دهد.

بریس ها

بریس دندانی وسیله ای است که برای اصلاح ردیف دندان ها و مشکلات مربوط به بایت (از جمله آندربایت، اوربایت و غیره) استفاده می شود. بریس ها با اعمال فشار مداوم بر روی دندان ها، دندان ها را صاف می کنند.

روش های دندانپزشکی زیبایی

روش های دندانپزشکی زیبایی وسیله ای موثر برای بهبود ظاهر لبخند شما فراهم می کند. انواع گزینه های آرایشی در تهران برای کمک به شما در دستیابی به لبخندی که همیشه می خواستید موجود است. نمونه‌هایی از روش‌ها و گزینه‌های دندانپزشکی زیبایی شامل باندینگ دندان، پرکردگی‌های همرنگ دندان، و سفید کردن دندان‌های حرفه‌ای است.

چه اگر دندان شکسته یا از دست رفته دارید و یا اگر دندان هایتان با افزایش سن زرد شده است، بهترین دندانپزشک ترمیمی زیبایی می تواند به شما کمک کند لبخند زیبا و اعتماد به نفس خود را بازگردانید. دیگر در سایه ها پنهان نشوید. به لبخند خود افتخار کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره بهترین دندانپزشک ترمیمی و رزو نوبت با دندانپزشکی دکتر سیمین برنگی تماس بگیرید

پیوند

باندینگ درمانی است که می تواند برای ترمیم دندان های پوسیده، شکسته، شکسته یا تغییر رنگ یا برای کاهش فاصله بین دندان ها استفاده شود. برای این روش، یک دندانپزشک کامپوزیت رزین – نوعی پلاستیک – را به یک خمیر مخلوط می کند، سپس مخلوط را رنگ می کند تا سفید شود یا با رنگ دندان های شما مطابقت داشته باشد. چندین لایه رزین روی هر دندان اعمال می شود. هر لایه رزین زیر نور فرابنفش و یا لیزر سخت و محکم می شود. مراحل پایانی شامل شکل دادن و صیقل زدن مواد رزینی می باشد تا که دندان درست شده طبیعی و صاف به نظر آید.

باندینگ همچنین جهت ساختن دندان های مسن تر نیز می تواند استفاده شود تا دندان ها جوان تر بنظر برسند. باندینگ یک گزینه برای افراد در هر سنی، از جمله کودکان است، زیرا رزین می تواند با رشد دندان ها جایگزین شود.

سفید کردن دندان

شایع ترین شکایتی که بزرگسالان از دندان های خود دارند این است که مانند گذشته سفید نیستند. دندان ها با افزایش سن تغییر رنگ می دهند، حتی اگر همیشه با مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و دهان شویه ها و حتی اگر از غذاها و نوشیدنی هایی که می توانند تغییر رنگ افزایش دهند، دوری کنید. سفید کردن دندان یک فرآیند ساده است که راهی سریع و مقرون به صرفه برای داشتن لبخندی روشن‌تر است، چه دندان‌های شما واقعاً زرد شده باشند یا فقط کمی لکه‌دار باشند.

در حالی که کیت های سفید کننده در خانه وجود دارد، برای بهترین نتیجه باید توسط یک دندانپزشک زیبایی که فقط از بهترین و ایمن ترین مواد و روش ها استفاده می کند، درمان شوید. اگر سعی کنید به تنهایی دندان های خود را سفید کنید، نه تنها به دندان های خود بلکه به سلامتی خود نیز آسیب خواهید رساند. ارتودنتیست درمان را برای دهان شما سفارشی می کند تا کمتر احساس ناراحتی کنید و به نتایج سریع تری برسید. با انتخاب یک سفید کننده حرفه ای دندان، می توانید خیلی زودتر از زمانی که به آن خمیردندان های سفید کننده دندان تکیه کنید، فلاش زدن آن سفیدهای مرواریدی را شروع کنید.

روکش ها

اگر نگرانی شما بیشتر در مورد دندان های تراشیده شده است، پس گرفتن ونیرها، اساساً یک لایه نازک از چینی، قرار دادن آن دندان ها به محافظت و تقویت آنها کمک می کند. اگر این تراشه ها درمان نشوند می توانند منجر به ترک های بزرگتر شوند، بنابراین فقط یک مشکل زیبایی شناختی نیست. ونیرها می توانند رنگ، شکل، اندازه و طول دندان های شما را تغییر دهند. ونیرها دقیقاً شبیه دندان های طبیعی شما خواهند بود و به طور ایمن به دندان شما می چسبند. مهم است که به خاطر داشته باشید که برای افزودن روکش، قسمت کوچکی از دندان طبیعی شما باید برداشته شود. همه اینها را می توان تنها با بیهوشی خفیف و زمان بسیار کمی خارج از برنامه شلوغ شما انجام داد. این یک راه حل آسان تر است، سپس مجبور به کشیدن دندان و ونیرها بسیار بادوام هستند و مراقبت از آنها آسان است. به خاطر داشته باشید که برخی از غذاها و نوشیدنی ها مانند شراب قرمز، قهوه و چای ممکن است ونیرها را لکه دار کنند، بنابراین ممکن است بخواهید مصرف خود را محدود کنید.

ایمپلنت ها

از دست دادن دندان ها واقعاً می تواند بر لبخند شما تأثیر بگذارد و به شما احساس خودآگاهی بدهد، اما مجبور نیستید اینطور زندگی کنید. امروزه ایمپلنت‌ها نه تنها به ظاهر، بلکه به سلامت دهان شما نیز کمک می‌کنند. ایمپلنت‌ها از پروتزها و بریج‌ها ماندگارتر هستند و بهترین بخش این است که هیچ یک از دندان‌های اطراف در این فرآیند اصلاح نشوند. ایمپلنت دندان اساسا یک پست ساخته شده از تیتانیوم است که جایگزین ریشه دندان می شود. دندانپزشک با جراحی ایمپلنت را در استخوان فک زیر خط لثه قرار می دهد. پس از ایمن شدن، او می‌تواند دندان‌های جایگزین یا پل را روی ایمپلنت‌ها نصب کند. به منظور واجد شرایط بودن برای ایمپلنت، لثه های شما باید سالم باشند و استخوان کافی برای پشتیبانی از پست وجود داشته باشد. اگر استخوان خیلی ضعیف است، ممکن است به پیوند استخوان نیاز داشته باشید.

دندان مصنوعی

پروتزها گزینه دیگری برای دندان های از دست رفته و روش های رایج دندانپزشکی زیبایی هستند. اگر بیش از یک یا دو دندان از دست رفته دارید، استفاده از پروتزهای مصنوعی به جای ایمپلنت روش اقتصادی‌تری است. پروتزها اساساً دندان های مصنوعی هستند که می توانید برای تمیز کردن آن ها را بردارید. هر دو پروتز جزئی و کامل بسته به تعداد دندان های از دست رفته در دسترس هستند.

از دست دادن دندان می تواند در اثر بیماری لثه، پوسیدگی دندان یا آسیب رخ دهد. اگر چندین یا همه دندان های خود را از دست داده اید، استفاده از دندان مصنوعی نه تنها برای ظاهر شما بلکه برای سلامتی شما نیز ضروری است. بدون دندان، خوردن یا صحبت کردن بسیار دشوار است و ممکن است از بودن در کنار افراد دیگر خجالت بکشید. همچنین، ماهیچه های صورت شما نیز می توانند تحت تأثیر قرار گیرند زیرا بدون دندان شروع به افتادگی می کنند. با استفاده از دندان مصنوعی، هیچ یک از این مشکلات را نخواهید داشت.

دو نوع پروتز وجود دارد: معمولی، فوری و اوردنچر. پروتزهای معمولی مجموعه کاملی از دندان‌ها هستند که می‌توان آنها را پس از برداشتن تمام دندان‌های شما در دهان گذاشت و دهان شما زمان لازم برای بهبودی پیدا کرد. پروتزهای فوری را می توان بلافاصله پس از برداشتن آخرین دندان استفاده کرد، بنابراین زمان انتظار وجود ندارد. ممکن است بعد از اینکه فک زمان لازم برای التیام یافتن داشته باشد، دندان مصنوعی باید بعداً اصلاح شود. اوردنچر از روی چند دندان باقی مانده می گذرد و عملکرد مشابهی را به عنوان ایمپلنت انجام می دهد.

به خاطر داشته باشید که استفاده از دندان مصنوعی به این معنی نیست که دیگر نگران بهداشت دهان و دندان نباشید. خود پروتزها باید روزانه تمیز شوند و همچنین باید از یک مسواک نرم برای مسواک زدن لثه ها، زبان و سقف دهان خود استفاده کنید. پلاک هنوز می تواند در دهان شما ایجاد شود و بافت در دهان شما به گردش مداوم نیاز دارد.

برای اطلاعات بیشتر درباره بهترین دندانپزشک ترمیمی و رزو نوبت با دندانپزشکی دکتر سیمین برنگی تماس بگیرید

چگونه بهترین دندانپزشک ترمیمی را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب دندانپزشک مناسب، مطمئن شوید که او مهارت ها و سال ها تجربه کافی در دندانپزشکی را دارد تا به شما اطمینان دهد که آنها می توانند نتایجی را که می خواهید به شما ارائه دهند. قبل از تصمیم گیری در مورد دندانپزشک، یک مشاوره را برنامه ریزی کنید تا بتوانید در مورد بهترین گزینه ها برای شرایط خاص خود بپرسید. همیشه بخواهید عکس ها و مراجع قبل و بعد را ببینید. مخصوصاً به دندانپزشکانی نگاه کنید که با آخرین پیشرفت‌های دندانپزشکی زیبایی آشنا هستند. دست نخورده ماندن چند دندان برای استخوان فک شما بهتر است

انجام تکالیف و بررسی سطح تجربه دندانپزشکی زیبایی برای هر دندانپزشکی که قبل از انجام مشاوره در نظر می گیرید، مهم است. ممکن است بخواهید بپرسید که آیا دندانپزشک در انجام بازسازی کامل دهان ماهر است یا در صورت نیاز به چنین درمان هایی، بیماران را به متخصص دیگری ارجاع می دهد.

معیارهای دیگر برای محدود کردن انتخاب شما عبارتند از:

چه مدت است که دندانپزشک تمرین می کند؟

آیا نتایج نشان داده شده در عکس های قبل و بعد از بیماران قبلی مطابق میل شماست؟ آیا عکس های بیماران واقعی است که دندانپزشک معالجه کرده است؟

این تمرین چقدر گسترده است؟ آیا او مدل های مطالعه، فناوری تصویربرداری و/یا پیش نمایش های پیوند را هنگام توصیه و نشان دادن گزینه های رویه ارائه می دهد؟

چه فناوری‌های دندانپزشکی (لیزر، دستگاه‌های تشخیص پوسیدگی، ترمیم CAD/CAM، تصویربرداری داخل دهانی، و غیره) در عمل مورد استفاده قرار می‌گیرند که ممکن است به نیازهای شما کمک کند؟

چه امکاناتی از طریق این تمرین برای بیمار فراهم می‌شود – مانند هدفون‌هایی که موسیقی آرام‌بخش، صندلی‌های راحتی، خدمات اسپا یا دندان‌پزشکی آرام‌بخش ارائه می‌دهند – که روند درمان را به تجربه‌ای آرامش‌بخش‌تر و بدون اضطراب تبدیل می‌کند؟

در مشاوره خود چه انتظاری داشته باشید؟

مشاوره اولیه شما فرصتی است تا در مورد تمرینی که جستجوی خود را محدود کرده اید بیاموزید، و همچنین در مورد آنچه که در مورد لبخند خود دوست دارید و نمی پسندید بحث کنید. همچنین فرصتی برای ایجاد انتظارات واقع بینانه برای درمان شما است.

مقالات پیشنهادی: مراحل کامپوزیت دندان ،متخصص دندانپزشکی زیبایی ، انتخاب مسواک مناسب

مشاوره های آرایشی معمولاً شامل جمع آوری سوابق است. از آنجا که این سوابق برای ایجاد یک برنامه درمانی منحصر به فرد و دقیق که نیازهای شما را برآورده می کند، مهم هستند، ممکن است مقدار قابل توجهی از زمان برای این منظور صرف شود. گردآوری سوابق شامل، اما محدود به موارد زیر نیست:

معاینه جامع داخل دهانی و بازرسی هر گونه کار دندانپزشکی موجود.

عکس های داخل دهانی

رادیوگرافی (اشعه ایکس)

برداشت از دندان های بالایی و پایینی شما (مدل ها و قالب های مطالعه بعدا ساخته خواهد شد).

جستجو از طریق کتاب‌های طراحی لبخند که مجموعه‌ای از عکس‌های قبل و بعد از مراحل مختلف را نشان می‌دهد.

بررسی اشکال و اندازه های مختلف دندان برای اینکه ببینید چه چیزی برای شما جذاب است.

بحث در مورد رنگ دندان

با استفاده از مانیتور کامپیوتر، دندان لبخند خود را با دندان بررسی کنید تا بتوانید به طور کامل بفهمید چه چیزی و چگونه می تواند تغییر کند.

ملاحظات برای مشاوره

در طول مشاوره، احساس خود را نسبت به محیط تمرین یادداشت کنید. به طور خاص، آیا با رفتار دندانپزشک در کنار صندلی راحت هستید؟ آیا کارکنان دوستانه، خوش‌آمد و سریع به نگرانی‌های شما رسیدگی می‌کنند؟ از آنجایی که درمان می تواند زمان بر باشد، ایجاد یک رابطه با همه افراد درگیر مهم است.

اگر دندانپزشک در طول مشاوره به شما یک برنامه تشخیصی و درمانی ارائه می دهد، مهم است که او این اطلاعات را با جزئیات با شما به اشتراک بگذارد. مطمئن شوید که تشخیص خود و هر گونه جایگزین درمانی قابل قبولی را درک کرده اید. اطمینان حاصل کنید که با سطح جزئیات و جزئیات توضیحاتی که به شما داده شده است کاملاً احساس راحتی می کنید تا بتوانید در مورد برنامه درمانی خود تصمیمی آگاهانه بگیرید.

به همین ترتیب، هنگامی که یک برنامه درمانی به شما ارائه می دهد، دندانپزشک شما باید بتواند در مورد نوع موادی که در ساخت ترمیم های شما استفاده می شود، به شما بگوید. حتماً در مورد مدت زمان ماندگاری نتایج و نوع تعمیر و نگهداری مورد نیاز برای حفظ مزایای رویه ها بپرسید. به عنوان مثال، سفید کردن دندان ها باید هر سه تا شش ماه یکبار تکرار شود – بسته به روشی که انتخاب می کنید – به منظور حفظ فواید. به طور مشابه، ممکن است برای کمک به حفظ ونیرهای خود از محافظ دهان در شب استفاده کنید.

از آنجایی که اکثر روش‌ها شامل ترمیم‌های ساخته شده در آزمایشگاه دندان‌پزشکی می‌شوند، از تکنسین آزمایشگاه دندان‌پزشکی بپرسید که دندانپزشک شما قصد دارد در درمان شما مشارکت کند. آیا دندانپزشک سالها و/یا در موارد مشابه در گذشته با این تکنسین آزمایشگاه کار کرده است؟

هنگامی که یک دندانپزشک زیبایی را انتخاب می کنید، یک دندانپزشک حرفه ای را انتخاب می کنید که با تغییر ظاهر دندان ها و لبخند شما به شما کمک می کند ظاهر خود را تغییر دهید. این یک انتخاب بسیار شخصی و مهم است. اکثر روش‌ها برگشت‌پذیر نیستند، بنابراین می‌خواهید وقت خود را صرف کنید، اطمینان حاصل کنید که با دندانپزشک احساس راحتی می‌کنید، و از مهارت‌ها و توانایی‌های او اطمینان دارید. وقتی این کار را انجام دهید، احتمالاً از نتایجی که با درمان دریافت می‌کنید خوشحال و کاملاً راضی خواهید بود.

مطب دكتر سيمين برنگي متخصص دندانپزشكي ترميمي و زيبايي واقع در شرق تهران، با كادر مجرب، با پاسخگويي مناسب، در كوتاهترين زمان هماهنگي هاي لازم جهت مراجعه را انجام داده و خدمات زيبايي از قبيل لمينيت سراميكي، كامپوزيت ونير، بليچينگ يا سفيد كردن دندان، انواع روكش هاي زيبايي و خدمات درماني مثل ترميم تاج دندان، روكش زیبایی دندان، جرمگيري و… را ارائه مي كند.

شما می توانید برای رزرو نوبت جهت مشاوره و ویزیت توسط دکتر سیمین برنگی متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی که امور تخصصی درمان و زیبایی و البته کشیدن دندان را انجام می دهد با 9 سال سابقه با ما تماس بگیرید.

ترمیم دندان امکان بازیابی ساختار و آناتومی دندان های آسیب دیده را با استفاده از تکنیک ها و مواد خاص فراهم می کند. هدف آن سه چیز است:

به توقف پیشرفت بیماری های دندانی مانند پوسیدگی یا عفونت کمک می کند.

این اجازه می دهد تا عملکرد قطعات دندان آسیب دیده را بازیابی کنید.

آنها لبخند و ظاهر دهان را بهبود می بخشند.

برای اطلاعات بیشتر درباره بهترین دندانپزشک ترمیمی و رزو نوبت با دندانپزشکی دکتر سیمین برنگی تماس بگیرید

ترمیم دندان چیست؟

ترمیم دندان به بازسازی کامل یا جزئی دندان به دلیل تخریب، شکستگی، ساییدگی یا یک وضعیت غیرقابل برگشت ناشی از پوسیدگی یا تروما گفته می شود.

در طول ترمیم دندان، دندانپزشک سعی می کند تا حد امکان شکل طبیعی دندان (شکل آناتومیکی آن)، عملکرد و زیبایی آن را با جایگزینی بافت از دست رفته، بیمار یا غیرقابل ترمیم با استفاده از مواد مصنوعی (آلوپلاستیک) بازیابی کند.

انواع ترمیم دندان و کاربردها

بسته به کامل یا جزئی بودن ترمیم دندان و نوع آسیب دندان، دندانپزشک از یک روش یا روش دیگر استفاده می کند که رایج ترین آنها عبارتند از:

انسدادها

فیلینگ ها به عنوان پرکننده معروف هستند و می توانند با مواد مختلفی درست شوند. پرکردگی ها در حالت نرم قرار می گیرند، سفت می شوند و در دهان شکل می گیرند و با فضای قطعه دندانی که باید آن را بپوشانند، سازگار می شوند.

منبت کاری ها

آنها قطعات کوچک سفت و سخت ساخته شده از فلز، چینی یا رزین هستند که جایگزین قسمت های از دست رفته دندان می شوند. آنها اساساً عملکرد زیبایی شناختی دارند.

جلوهای چند لایه

هنگام صحبت در مورد ترمیم دندان، ذکر لبه های لمینت یا “ونیرها” الزامی است که به دلیل سهولت ساخت و نتایج زیبایی که دارند، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

ونیرها از چینی ساخته شده اند و جلوی دندان را می پوشانند. جلوی لمینت روی دندان‌های جلویی اعمال می‌شود، زیرا برای قرار دادن آن‌ها به حداقل ساختار نیاز دارند و گزینه مناسبی برای ترمیم دندان‌های تیره، رنگدانه، تغییر رنگ، عیوب مینای دندان یا فرسوده هستند.

ونیرها همچنین می توانند برای پوشاندن فاصله بین دندان ها استفاده شوند.

بیشتربدانید قیمت ترمیم دندانقیمت ترمیم پوسیدگیقیمت ترمیم تاجقیمت هر واحد کامپوزیت تهرانقیمت عصب کشی دندان

تاج ها

روکش کرونری یکی دیگر از رایج ترین ترمیم های دندانی است. این عناصر که در موارد ترمیم کامل و جزئی دندان استفاده می شوند، برای اندازه گیری و تقلید آناتومی قطعه دندان ساخته شده اند. در مرحله بعد، دندانپزشک دندان “طبیعی” را که به عنوان تکیه گاه تاج عمل می کند، کنده یا فرسوده می کند.

علاوه بر این ها، تکنیک‌های ترمیم دندان دیگری نیز وجود دارد، از جمله بازسازی‌های طلایی که در خود حفره دندان وارد می‌شوند، یا پیچ‌هایی که دندان‌های ضعیف شده را تقویت می‌کنند و به نگه داشتن قسمت بازسازی‌شده کمک می‌کنند.

از سوی دیگر، و بسته به تکنیک ترمیم دندان مورد استفاده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

مستقیم. این شامل قرار دادن یک پر کردن در حفره ای است که برای این منظور آماده شده است. این روش را می توان در یک جلسه مشاوره انجام داد.

اشاره. شامل جایگزین های دندانی به شکل تاج سفارشی برای پوشاندن سطح جویدن یک یا چند دندان. این روش مستلزم چندین بار مراجعه به دندانپزشک است، زیرا قالب ها باید به صورت سفارشی ساخته شوند.

مواد ترمیمی دندان: همه چیزهایی که باید بدانید

هر نوع ترمیم دندان با یک ماده ساخته می شود. تا همین چندی پیش، پرکردن پرکردگی ها با فلزات (طلا و نقره) ساخته می شد. با این حال، در حال حاضر تعهد به مواد طبیعی ترمیم دندان زیست سازگار، با احتمال هیچ و طولانی مدت واکنش در بیمار انجام شده است. این مواد شامل رزین کامپوزیت، گلاس آینومر، سرامیک و زیرکونیوم است.

با این حال، آلیاژهای طلا همچنان در ساخت روکش‌ها، پایه‌های تاج چینی به فلز و یا منبت کاری‌های داخلی و خارجی استفاده می‌شوند. آمالگام نقره همچنان در پرکردگی ها استفاده می شود زیرا شکل و عملکرد دندان را به خوبی باز می گرداند و همچنین قوی، بادوام و مقرون به صرفه است. با این حال، به دلیل رنگ آن، اغلب برای بازیابی مناطق یا قطعاتی که قابل مشاهده نیستند استفاده می شود.

آیا نیاز به ترمیم دندان دارم؟ عوارض داره؟

دندانپزشک شما با استفاده از مشاهده، تشخیص حفره رنگی و اشعه ایکس، تعیین می کند که آیا نیاز به ترمیم دندان دارید و در صورت داشتن حفره مناسب ترین است یا اینکه دندان های شما ترک خورده، شکسته یا ساییده شده است.

با توجه به عوارض جانبی، برخی از افراد پس از ترمیم دندان دچار حساسیت به فشار، هوا و غذاهای شیرین یا سرد می شوند. در صورت درد شدید و مداوم، همیشه توصیه می شود به دندانپزشک مراجعه کنید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که ترمیم های دندان مدت زمان دارند. برخی تغییرات زیبایی را در طول زمان نشان می دهند، برخی دیگر در طول سال ها فرسوده می شوند و برخی دیگر نشت دارند. دومی می تواند به ویژه خطرناک باشد زیرا خطر تجمع باکتری ها و بقایای غذا را افزایش می دهد که می تواند باعث ایجاد حفره های جدید، درد و ناراحتی شود.

مراجعه منظم به دندانپزشک بهترین راه برای جلوگیری از این نوع مشکلات است.

غذاهایی که به دندان های شما آسیب می رساند

غذاهای متعددی وجود دارند که در صورت مصرف زیاد یا رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان می توانند برای دندان ها مضر باشند. برخی از رایج ترین غذاهایی که می توانند باعث آسیب به دندان شوند عبارتند از:

شکر : غذاها و نوشیدنی‌ های سرشار از قند، مانند آب نبات، نوشابه‌های گازدار و دسرها، می‌توانند رشد باکتری‌هایی را در دهان تقویت کنند که اسید هایی تولید می ‌کنند که به مینای دندان آسیب می‌ رساند و می ‌تواند منجر به پوسیدگی شود.

اسیدها : غذا ها و نوشیدنی ‌های اسیدی مانند مرکبات، گوجه ‌فرنگی و نوشابه‌ های گازدار می ‌توانند مینای دندان را به مرور زمان از بین ببرند و باعث ضعیف شدن دندان‌ها و افزایش خطر پوسیدگی دندان شوند.

غذاهای چسبنده : شیرینی های چسبنده مانند لوبیاهای ژله ای و تافی می توانند به دندان بچسبند و مدت بیشتری روی سطح بمانند و رشد باکتری ها و ایجاد حفره ها را آسان تر کنند.

غذاهای سفت : جویدن غذاهای سفت مانند تکه های یخ یا آجیل می تواند با ایجاد شکستگی یا چیپس به دندان آسیب برساند.

قهوه و چای : این نوشیدنی ها به دلیل داشتن تانن می توانند به مرور زمان دندان ها را لکه دار کنند.

الکل : مصرف بیش از حد الکل می تواند به خشکی دهان کمک کند، که خطر ایجاد حفره و بیماری پریودنتال را افزایش می دهد.

اگر این غذاها را می خورید، رعایت بهداشت دهان و دندان از جمله مسواک زدن حداقل دو بار در روز، استفاده منظم از نخ دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک برای حفظ سلامت دندان بسیار مهم است.

برای اطلاعات بیشتر درباره بهترین دندانپزشک ترمیمی و رزو نوبت با دندانپزشکی دکتر سیمین برنگی تماس بگیرید

بیماری اصلی دندان

بیماری اصلی دندان پوسیدگی دندان است. پوسیدگی دندان یک بیماری عفونی مزمن است که دندان‌ها را درگیر می‌کند و در اثر تخریب بافت‌های سخت دندان‌ها به دلیل عملکرد باکتری‌های موجود در دهان ایجاد می‌شود. این باکتری ها اسیدهایی تولید می کنند که به مینای دندان آسیب می زند و به مرور زمان می تواند بر لایه های داخلی دندان مانند عاج و پالپ تأثیر بگذارد.

سایر بیماری های رایج دندان شامل بیماری پریودنتال (مانند التهاب لثه و پریودنتیت) است که لثه ها و بافت های نگهدارنده دندان را درگیر می کند. بیماری اطراف ایمپلنت، که بر بافت های اطراف ایمپلنت دندان تاثیر می گذارد. و فرسایش دندان، که فرسوده شدن مینای دندان است که عمدتاً توسط اسید ایجاد می شود و ممکن است در نتیجه عوامل رژیم غذایی یا سایر شرایط پزشکی باشد.

رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است که شامل مسواک زدن دو بار در روز، نخ دندان کشیدن منظم، خوردن یک رژیم غذایی متعادل و مراجعه منظم به دندانپزشک برای معاینات و تمیز کردن حرفه ای می باشد. این اقدامات می تواند به پیشگیری از بیماری های دندانی و حفظ سلامت دهان و دندان کمک کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره بهترین دندانپزشک ترمیمی و رزو نوبت با دندانپزشکی دکتر سیمین برنگی تماس بگیرید

کارهایی که باید برای دندان درد انجام دهید

زندگی روزمره افرادی که از دندان درد رنج می برند واقعاً تحت تأثیر منفی قرار می گیرد و پاسخ به این سؤال که برای دندان درد چه باید کرد متحیر کننده است. دلایل زیادی برای دندان درد وجود دارد. اما موضوعی است که قطعا نباید از آن غافل شد و حتما باید به دندانپزشک مراجعه کرد. نباید فراموش کرد که مشکلات دهان و دندانی که به موقع درمان نمی شوند به مرور زمان مشکلات جدی ایجاد می کنند.

کارهایی که باید برای دندان درد انجام دهید تا زمانی که به دندانپزشک مراجعه نمیکنید ، می تواند موثر  باشد. همچنین می توانید از روش های زیر برای جلوگیری از دندان درد استفاده کنید.

برای دندان درد چه باید کرد؟

مسواک زدن دندان ها: مسواک زدن صحیح دندان ها می تواند درد دندان های پوسیده را تسکین دهد. زیرا مواد غذایی در لثه ها و دندان های پوسیده جمع می شوند و باعث درد می شوند.

دهان شویه: دهان شویه یکی از اولین روش هایی است که برای دندان درد به ذهن می رسد. می توان آن را با آب نمک یا با مخلوط کردن آب نمک و آب سرکه غرغره کرد. این دو با ایجاد اثر ضد عفونی کننده در دهان باکتری ها و میکروب ها را از بین می برند.

میخک: روغن میخک یا میخک اثر ضد عفونی کننده دارد. وقتی روغن آن بر روی دندانی که درد می‌کند یا خودش را می‌مالد، می‌تواند درد دندان را تسکین دهد.

یخ: اگرچه یک راه حل موقتی است، اما اگر یخ روی قسمت دردناک دندان گذاشته شود، تسکین می یابد.

سیر: سیر را روی دندان دردناک قرار دهید. درد را کاهش می دهد زیرا اثر باکتریایی دارد.

سیاه دانه: سیاه دانه به از بین بردن عوامل ایجاد درد کمک می کند. باید دانست که اثری مانند بی حسی ندارد.

زردچوبه: زردچوبه ابتدا با آب مخلوط شده و به قوام خمیردندان تبدیل می شود. خمیر حاصل روی دندان دردناک قرار می گیرد. درد را کاهش می دهد زیرا اثر ضد عفونی کننده دارد.

فلفل سیاه: فلفل سیاه سالهاست که به دلیل اثر آنتی بیوتیکی طبیعی خود شناخته شده است. بنابراین برای دندان درد مفید خواهد بود.

استفاده از مسکن ها و آنتی بیوتیک ها: اگر دندان درد به طور فزاینده ای شدید و غیر قابل تحمل شود، احتمال التهاب بسیار زیاد است. بلافاصله نزد دندانپزشک  بروید و معاینه لازم را انجام می دهد و در صورت صلاحدید پزشک آنتی بیوتیک و مسکن مناسب تجویز می کند. با این حال، چنین داروهایی باید به شدت با تجویز پزشک استفاده شوند. اگر درد زیاد نیست، می توانید از مسکن هایی که می شناسید و قبلا استفاده کرده اید استفاده کنید. اما لازم است در اولین فرصت به دندانپزشک  مناسب در این زمینه مراجعه کنید.

بیشتربدانید: لمینیت دندانتغيير رنگ دندان تهرانقیمت عصب کشی دندانترمیم تاج دندان

دلایل بوی بد دهان چیست؟

دلایل بوی بد دهان می تواند به دلایل ساده ای مانند گرسنگی طولانی مدت، مصرف مواد مخدر، احتقان بینی و یا به دلیل مشکلات ناشی از دهان باشد. بهترین راه برای درک این موضوع مراجعه به پزشک متخصص بهداشت دهان و دندان و انجام معاینات و آزمایشات لازم است.

بوی بد دهان یکی از مشکلات بسیار رایج در جامعه است. این وضعیت که بر زندگی اجتماعی فرد تأثیر منفی می گذارد، مشکلات ارتباطی و روانی را نیز به همراه دارد. نفس کشیدن بوی دهانمان خوشایند نیست، مخصوصاً این روزها که ماسک می زنیم.

در طول درمان بوی بد دهان، منشا بوی بد دهان مشخص می شود. علل بوی بد دهان را می توان در 2 عنوان دسته بندی کرد.

بوی بد دهان ناشی از دهان

علل ساده مانند پوسیدگی دندان و التهاب لوزه در دهان به راحتی قابل درمان هستند. در مواردی که درمان دارویی کافی نباشد، این مشکل با مداخله دندانپزشکی یا با مصرف لوزه برطرف می شود. دلایل اصلی بوی بد دهان که از دهان منشا می گیرد عبارتند از:

بوی بد دهان در نتیجه عدم مراقبت مناسب از دهان، عدم آگاهی از مسواک زدن و بی دقتی مسواک زدن ایجاد می شود. زمانی که سطح دندان به خوبی تمیز نشود، باکتری ها در مدت زمان کوتاهی روی سطح دندان ظاهر می شوند. بهداشت دهان و دندان را نمی توان تنها با مسواک زدن به دست آورد. پس از مسواک زدن، تمیز کردن کامل دهان باید با استفاده از نخ دندان تضمین شود. اگر سنگ های جمع شده روی دندان تمیز نشوند، بوی بد دهان از بین نمی رود. جرم دندان باید توسط دندانپزشک تمیز شود.

بوهای ناشی از سطح زبان:

سطح زبان ناهموار است. سطح زبان محیط بسیار مساعدی برای رشد باکتری هایی است که باعث بوی بد دهان می شوند. باکتری هایی که بین پاپیلاهای زبان مستقر می شوند باعث بوی بد دهان می شوند.

باکتری های مرتبط با بوی بد دهان:

بیش از 300 باکتری در دهان وجود دارد. مایع دهان، باقی مانده های غذا و بافت ها رشد باکتری ها را در دهان تسهیل می کنند.

 بوی بد دهان ناشی از علل خارج دهانی

شرایطی مانند بیماری های سیستمیک، عفونت های ریوی، التهاب سینوس ها و برونش ها، بیماری های معده و روده، دیابت، نارسایی کبد، اختلالات متابولیسم، مصرف غذاهای بدبو مانند سیر و پیاز، مصرف سیگار و الکل و روزه داری باعث بوی بد دهان می شود.

افرادی که از بوی بد دهان شکایت دارند ابتدا باید به دندانپزشک مراجعه کنند و سلامت دهان و دندان خود را بررسی کنند. اگر با وجود اتمام تمام درمان های دهان و دندان، شکایت از بوی بد دهان همچنان ادامه داشت، باید برای بررسی سایر موارد به دندان پزشکی مراجعه کند.

تأثیر سیگار بر سلامت دهان و دندان

تاثیر سیگار بر سلامت دهان و دندان بسیار زیاد است. دهان افراد سیگاری بیشتر مستعد تولید باکتری است که باعث بیماری لثه می شود. لثه ها به دلیل سیگار کشیدن از اکسیژن محروم می شوند که بر گردش خون تأثیر می گذارد. به همین دلیل لثه های عفونی نمی توانند التیام پیدا کنند. بیماری لثه یکی از مهم ترین علل از دست دادن دندان است.

سیگار کشیدن بریج ها، ایمپلنت ها و دندان های مصنوعی را نیز لکه دار می کند. احتمال بیماری لثه افزایش می یابد و درمان ها کمتر موثر می شوند. تنباکو لثه ها را تحریک می کند و باعث عقب نشینی آنها می شود.

همچنین این مورد وجود دارد که زخم‌ها و عمل های جراحی در ناحیه دهان ایجاد می‌شود که می‌توان آن‌ها را به عنوان تأثیر سیگار بر سلامت دهان و دندان به حساب آورد، بر روند بهبودی تأثیر منفی می‌گذارد. به همین دلیل، دندانپزشکان به بیماران خود توصیه می کنند که تا زمان بهبود کامل زخم پس از انواع روش های جراحی، سیگار نکشند.

سیگار باعث بوی بد دهان می شود که به آن هالیتوزیس گفته می شود. شیمی دهان افراد سیگاری مختل می شود، ایجاد پلاک باکتریایی دندانی افزایش می یابد و به مرور زمان مشکلات لثه، کاهش حس چشایی و در نهایت کاهش ایمنی منجر به کانون های التهاب در دهان می شود. نیکوتین در بین تمام محصولات تنباکو شناخته شده ترین نوع است. شناخته شده است که یکی از اثرات آن کاهش میزان بزاق است. کاهش میزان بزاق باعث خشکی دهان، تشکیل پلاک باکتریایی و بوی بد دهان می شود.

مراقبت روزانه از دندان، مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و مراجعه منظم به دندانپزشک برای درمان زودهنگام مشکلاتی که ممکن است در دهان و دندان ایجاد شود مفید خواهد بود.

بیشتر بدانید: مراحل کامپوزیت دندان ،متخصص دندانپزشکی زیبایی ، انتخاب مسواک مناسب

بیماری جدی لثه ممکن است نیاز به انجام موارد زیر داشته باشد:

تمیز کردن عمیق خط لثه

دهانشویه تجویزی

تمیز کردن تارتار تشکیل شده در زیر لثه

درمان لثه ها یا استخوان های آسیب دیده فک توسط پریودنتیست ها.

در نهایت باید توجه داشت که علاوه بر سیگاری ها، سیگاری های منفعل که سیگار نمی کشند اما دود سیگار را تنفس می کنند، در معرض تمام مضرات ناشی از استعمال دخانیات هستند. شما و عزیزانتان بیش از همه سزاوار بدنی سالم، نفسی تازه، دندان های سالم و سفید، لثه های سالم و کیفیت زندگی بهتر هستید.

برای اطلاعات بیشتر درباره لمینیت سرامیک در تهران و رزو نوبت با دندانپزشکی دکتر سیمین برنگی تماس بگیرید

پر کردن کامپوزیت

پر کردن کامپوزیت؛ این یک روش درمانی است که هم به دلایل زیبایی و هم به دلایل زیبایی قابل استفاده است. این روشی است که می تواند برای ترمیم دندان موجود یا بازسازی روغن دندان از دست رفته استفاده شود. امکان ایجاد طرح لبخند برای بیمارانمان با پر کردن کامپوزیت وجود دارد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از پرکننده های کامپوزیتی بسیار گسترده شده است. مواد پرکننده ایده آل با در نظر گرفتن عواملی مانند زیبایی، هماهنگی رنگ، سازگاری بیولوژیکی و مقاومت در برابر فشار انتخاب می شود. در حالی که برای دندان های جلو استفاده می شد، امروزه می توان از آن برای هر دو دندان جلو و عقب استفاده کرد.

در چه شرایطی باید پر کردن کامپوزیت انجام شود؟

شرایطی که نیاز به پر کردن کامپوزیت دارند در زیر آورده شده است :

پر کردن کامپوزیت برای ترمیم دندان های پوسیده بیماران ما و پر کردن شکاف بین آنها اعمال می شود.

درمان پرکننده کامپوزیت می تواند برای ترمیم دندان های شکسته یا ترک خورده استفاده شود.

می توان از آن استفاده کرد تا رنگ دندان ها به رنگ طبیعی دندان نزدیکتر شود.

پر کردن کامپوزیت را می توان برای بیمارانی که می خواهند دندان هایشان بلندتر به نظر برسد، اعمال کرد.

برای تغییر شکل دندان می توان از پر کردن کامپوزیت استفاده کرد.

برای بیماران ما که پر کردن آمالگام را زیبایی نمی دانند، پرکننده کامپوزیت به عنوان جایگزین بهتری از نظر زیبایی شناسی استفاده می شود.

پر کردن کامپوزیت را می توان برای محافظت از ریشه دندان بیماران مبتلا به مشکلات تحلیل لثه اعمال کرد.

آیا همه گروه های سنی برای پر کردن کامپوزیت مناسب هستند؟

هیچ محدودیت سنی برای درمان باندینگ وجود ندارد. این یک برنامه کاربردی است که تضمین می کند که دندان های افراد در تمام گروه های سنی هم زیبایی و هم عملکردی دارند. استفاده از آن برای کودکان، جوانان، بزرگسالان و سالمندان ضرری ندارد.

درمان پر کردن کامپوزیت چگونه اعمال می شود؟

در فرآیند پر کردن کامپوزیت ابتدا باید سطح دندانی که قرار است پر شود تمیز شود. در صورت عفونت، عفونت باید از بین برود. مرحله آماده سازی مقدماتی قبل از شروع فرآیند زمان بسیار کوتاهی می برد. بیهوشی لازم نیست و انتخاب رنگ پرکننده کامپوزیت کافی است.

به منظور افزایش سطوح باندینگ پرکننده، فرآیند اریب کردن مورد نیاز است. ژل روی سطوح زبر دندان اعمال می شود. پس از قرار دادن تامپون در اطراف دندانی که قرار است پر شود، دندان با یک سد لاستیکی ایزوله می شود. فرآیند باندینگ برای اطمینان از اتصال بین دندان و پرکننده کامپوزیت انجام می شود. اول از همه، پر کردن باید در لایه های نازک با اعمال نور سفت شود. برای این منظور فرآیند روشنایی تا پر شدن حفره پوسیدگی تکرار می شود.

پس از سفت شدن مواد پرکننده استفاده شده، دندانپزشکان ما پرکننده را شکل می دهند. پس از آن، پر کردن دندان به گونه ای شکل می گیرد که با سطوح باقی مانده دندان سازگار شود. هنگام استفاده از پر کردن کامپوزیت، برای یک دندان به طور متوسط ​​30 دقیقه تا 1 ساعت زمان نیاز است.

طول عمر پرکننده های کامپوزیت چقدر است؟

مدت زمانی که پرکننده های کامپوزیت می توانند در دهان باقی بمانند به طور متوسط ​​بین 7 تا 10 سال متغیر است. افزایش یا کوتاه کردن زمان استفاده از پر کردن کامپوزیت؛ بسته به میزان توجه بیماران ما به سلامت دهان و دندان خود متفاوت است.

مزایای درمان پر کردن کامپوزیت چیست؟

مزایای کاربرد باندینگ عبارتند از :

این تضمین می کند که دندان های بیماران ما با نگرانی های زیبایی زیباتر به نظر می رسد و بنابراین اعتماد به نفس آنها افزایش می یابد. این برنامه ای است که به افراد اجازه می دهد تا در مکان های عمومی راحت تر لبخند بزنند.

از آنجایی که زمان عمل بسیار کوتاه است، پرکردن کامپوزیت را می توان روی بیش از یک دندان در یک روز اعمال کرد.

در مقایسه با برنامه پر کردن آمالگام؛ امکان پرکردن کامپوزیت هم برای دندان های عقب و هم برای دندان های جلو وجود دارد.

پرکردن ها به رنگی ساخته می شوند که با رنگ دندان های طبیعی بیماران ما مطابقت دارد. به این ترتیب، پر کردن می تواند هم زیبایی و هم طبیعی به نظر برسد.

هیچ پوسیدگی در محل اتصال وجود ندارد. علاوه بر این، با توجه به ساختار شیمیایی آن؛ مشاهده می شود که دندان و پرکننده بهتر از سایر انواع پرکننده با هم ترکیب می شوند.

از آنجایی که پرکننده های کامپوزیت از سوکت های دندان پشتیبانی می کنند، شکستگی و حساسیت حرارتی مشاهده نمی شود.

این روش بسیار بدون درد است و نیازی به بی حس کردن دندان در طول درمان نیست.

مقالات بیشتر : قیمت روکش زیباییبهترین دندانپزشک لمینت در تهرانقیمت روکش زیباییکامپوزیت ونیر

معایب درمان پرکننده کامپوزیت چیست؟

معایب درمان باندینگ به شرح زیر است :

پس از اتمام درمان پر کردن کامپوزیت، بیماران ما ممکن است مشکلات حساسیتی در دندان های خود داشته باشند. با این حال، این مشکل بسیار کوتاه مدت است. در صورت حساسیت طولانی مدت؛ از بیماران ما درخواست می شود با دندانپزشکان ما مشورت کنند.

در صورت مصرف موادی که بر ساختار دندان تأثیر می گذارد و دارای خواص رنگی هستند مانند چای، کولا، سیگار؛ ممکن است تغییراتی در رنگ پرکننده کامپوزیت مشاهده شود. به همین دلیل مصرف غذاهای رنگی باید کاهش یابد.

از آنجایی که ماندگاری دندان طبیعی را ندارد، بیماران ما باید مراقب باشند که غذاهای سفت و صدفی مصرف نکنند.

قیمت های پرکننده کامپوزیت چگونه متفاوت است؟

عوامل تعیین کننده هزینه پر کردن کامپوزیت به شرح زیر است :

قیمت با توجه به تعداد دندان هایی که کامپوزیت پرکننده روی آنها اعمال می شود تعیین می شود.

در صورت عفونت در دندان یا لثه ای که باید پر شود. دندانپزشکان ما ابتدا باید جلسات اضافی را برای پاکسازی عفونت انجام دهند. به همین دلیل هزینه معامله نیز افزایش می یابد.

مدت زمان و سختی عمل بسته به موقعیت دندان ها متفاوت است. اگر پرکننده های کامپوزیت روی دندان ها در نواحی سخت تر اعمال شود، قیمت آن بالاتر است.

قیمت پر کردن کامپوزیت بسته به دندانپزشک و منطقه ای که کلینیک در آن قرار دارد متفاوت است. پزشکان متخصص ما؛ آنها با دانش و تجربه ای که در طول سال ها به دست آورده اند، عملیات پر کردن کامپوزیت را انجام می دهند.

زیبایی لبخند برای چه کسانی اجرا می شود؟

درمان زیبایی لبخند دائمی را می توان تقریباً برای بزرگسالان در تمام سنین و گروه های جنسی اعمال کرد. از سوی دیگر، وضعیت سلامت عمومی بیماران و سازگاری کامل ساختار دهان/فک برای درمان، از اساسی ترین عوامل افزایش موفقیت است. درمان‌های زیبایی دندان پیشرفته را می‌توان برای افرادی که پس از ۲۵ سالگی رشد دندان‌ها و استخوان‌های سالم را تکمیل کرده‌اند، اعمال کرد. علاوه بر این، می توان از درمان های ملایم و ساده به ویژه درمان های سفید کننده دندان در سنین پایین تر استفاده کرد.
از آنجایی که در بین روش های درمانی کاربردهای متفاوتی وجود دارد، تحلیل صحیح انتظارات بیماران بسیار مهم است. از سوی دیگر، از آنجایی که نگرانی های زیبایی شناختی، وضعیت سلامت و انتظارات هر فرد متفاوت است، درمان باید شخصی باشد. به عنوان مثال، برای برخی افراد می‌توان از روش‌های درمانی لبخند ورزشی متناسب با ویژگی‌های صورت آن‌ها استفاده کرد، در حالی که برای برخی افراد می‌توان از درمان‌هایی برای جذاب‌تر و برجسته‌تر شدن دندان‌های جلویی استفاده کرد. به همین دلیل، مناسب بودن فرد برای درمان ها بسیار مهم است.

درمان طراحی لبخند شخصی

درمان زیبایی لبخند باید به صورت جداگانه انجام شود. هر از چند گاهی دیده می شود که از کاربردهای زیبایی پزشکی مختلفی برای طراحی لبخند استفاده می شود. مشاهده می شود که از روش های کاربردی دیگری از این نوع برای تقویت نواحی نگهدارنده لبخند اطراف لب و صورت با کمک پرکننده ها و جامعیت بیشتر طرح استفاده می شود. بر این اساس، از جمله روش های اصلی درمان زیبایی، تقویت طرح علاوه بر زیبایی لبخند ترجیح داده می شود:
پرکننده پوست در ناحیه لب،
پرکننده های اطراف صورت مانند استخوان گونه، چانه و غیره آن واقع شده است. همچنین مشاهده می شود که بیماران از چنین شیوه های بین رشته ای متغیری برای یک درمان زیبایی شناختی جامع استفاده می کنند. برای از بین بردن ظاهر بدی که به هر دلیلی در بیماران ایجاد می شود، بسیار مهم است که روش درمانی اعمال شده توسط متخصصان کاملاً با شرایط عمومی فرد سازگار باشد.
برای اینکه بیماران به بالاترین سطح بازدهی از درمان دست یابند، توجه بیشتر به مراقبت های دهان و دندان پس از استفاده، تضمین می کند که استفاده طولانی مدت اثر می گذارد و بیمار می تواند به طور سالم به زندگی خود ادامه دهد.

چه روش های جراحی در درمان زیبایی لبخند استفاده می شود؟

در محدوده جراحی زیبایی لبخند بسته به شرایط بیماران می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. بریس ها یکی از متداول ترین روش های جراحی برای لبخند زیبایی هستند. از طرفی با روش جراحی در حالی که بیماران تحت بیهوشی عمومی هستند، فک آنها توسط جراحان متخصص مطابق با درمان قرار می گیرد.
با این روش و بسیاری از روش های جراحی مختلف، هدف آن است که بیماران به طور موثر از درمان بهره مند شوند. اختلالات ژنتیکی در ایجاد مفصل فک در بیماران یکی از عوامل اصلی جلوگیری از زیبایی لبخند است. برای این کار باید از روش های درمان ارتوپدی یا ارتودنسی استفاده شود. هر از گاهی، درمان‌های جراحی ممکن است قبل یا در حین عمل‌های زیبایی برای بیماران اعمال شود.

اگر سوال شما (لمینت سرامیکی دندان چیست؟) است میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با دندانپزشکی دکتر سیمین برنگی تماس بگیرید.

مراحل ساخت

در موارد بالینی برای طراحی لبخند دیجیتالی استفاده میشود.

سپس راهنماهای سیلیکونی برای ایجاد ماکت، جهت گیری سایش مینا یا عاج و کمک به آماده سازی روکش ها با رزین بیس اکریل ساخته میشود.

پس از پایان سایش، جداسازی لثه با استفاده از تکنیک دو رشته ای انجام میشود.

در فرآیند قالب ‌گیری، سیم دوم بیرون کشیده و مواد قالب‌ گیری به داخل شیار لثه جاری میشود و ناحیه پایانه را کپی میکند.

پس از تجزیه و تحلیل کیفیت قالب، روکش های موقت با رزین بی اکریل، با استفاده از راهنما ساخته میشوند.

رنگ عامل سیمان با استفاده از یک ترکیب مبتنی بر گلیسیرین انتخاب میشود که رنگ نهایی سیمان را شبیه سازی می کند.

پس از دو ساعت خشک شدن، دو لایه سیلان مختلف به مدت 60 ثانیه اعمال میشود.

پس از آماده سازی قطعه، جداسازی لثه انجام می شود.

سوبسترای دندان با محلول شوینده چربی زدایی شده و با اسید فسفریک 37 درصد به مدت 15 ثانیه خنک شده و سپس به مدت 45 ثانیه برای خشک شدن بعدی شسته میشود و در بستر مرطوب باقی می ماند.

سیستم چسب به مدت 30 ثانیه اعمال شده و منتظر می ماند تا چسب به داخل لوله های عاجی تهویه شده نفوذ کند.

مقداری هوای سبک اعمال می شود و سپس هر دندان به مدت 30 ثانیه فوتوپلیمریزه میشود.

سیمان رزینی در داخل قطعات و در موقعیت قرار می گیرد و فوتوپلیمر میشود.

سیمان اضافی حذف میشود.

پس از لایه ای از گلیسیرین در ناحیه دهانه ، با هدف جلوگیری از ورود اکسیژن انجام می شود.

هدف از این گزارش موردی، توصیف توالی مراحل بالینی، از برنامه ‌ریزی تا سیمان ‌سازی، در مورد اصلاح زیبایی با استفاده از روکش‌های سرامیکی فلدسپاتیک بود.

مراحل درمان زیبایی لبخند چیست؟

طراحی لبخند شامل بسیاری از مناطق مختلف در مراحل درمان است. اولین و مهمترین مرحله درمان این است که انتظارات و وضعیت عمومی بیمار با درمان ها سازگار باشد. از آنجایی که انواع مختلفی از درمان ها را می توان اعمال کرد، مراحل نیز ممکن است متفاوت باشد. بر این اساس، به طور کلی:
اندازه گیری های دهان و دندان بیماران گرفته شده و تصویربرداری انجام می شود.
اصلاحات جراحی متناسب با درمان انجام می شود،
درمان های ارتودنسی اضافی ممکن است اعمال شود.
این و بسیاری از مراحل مختلف بسته به روش ترجیحی زیبایی شناسی لبخند متفاوت است. به همین دلیل مراحل و روش های درمانی اعمال شده در این روش های درمانی که به صورت جداگانه اعمال می شوند، از بسیاری جهات متفاوت خواهند بود. با طراحی لبخند، هدف این است که بیماران ظاهری بسیار طبیعی تر و قوی تر داشته باشند.

ونیر لمینت چینی چه مزایایی دارد و در چه شرایطی استفاده می شود؟

1- با سایش بسیار کم یا بدون نیاز به سایش قابل انجام است

2- روکش های چینی به سختی لک می شوند و ثبات رنگ آنها بسیار بالاست.

3- روکش های چینی لبخند شما را برای همیشه سفید می کند و اعتماد به نفس را بهبود می بخشد.

4- به دلیل عبور نور، مینای دندان را تقلید می کند و طبیعی است.

5- می تواند فاصله بین دندان ها را ببندد.

  6- با اینکه نازک هستند اما بسیار بادوام هستند

   7- ثبات رنگ بسیار خوب است

   8- گزینه های رنگی متنوع از آن ها موجود است

  9- تغییرات رنگی که با سفید کردن دندان قابل درمان نبود و به دلیل مصرف آنتی بیوتیک و مقادیر زیاد فلوراید ایجاد شد.

10- روکش‌های چینی می‌توانند دندان‌ها را با توجه به ویژگی‌های مورد نظر بلند کرده و تغییر شکل دهند.

11- باعث ترمیم دندان های شکسته، فرسوده یا بدشکل می شود.

12- روکش های پرسلن می توانند تغییر رنگ، شکستگی، ترک ها و پرکردگی های بزرگ دندان را ترمیم کنند.

13- بافت لثه به خوبی ونیر چینی را تحمل می کند، بنابراین یک ماده زیست سازگار است.

14- رنگ روکش های چینی که ‘لبخند هالویوود’ را ارائه می کنند در هر رنگ دلخواه قابل انتخاب است.

15- روکش های پرسلن در مقایسه با روکش ها به سایش بافت دندان کمتری نیاز دارند.

مزایای لمینت سرامیکی:

ماندگاری بالا و ظاهر طبیعی

ونیرها به لایه های نازکی از مواد همرنگ دندان اطلاق می شود که به سطح جلوی دندان های تغییر رنگ یا آسیب دیده چسبانده شده اند تا مشکل را برطرف کنند.

روکش های چینی لمینت سرامیکی  یکی از رایج ترین انواع روکش هایی است که برای بیماران توصیه می شود. آن ها ظاهر زیبایی باور نکردنی را ارائه می دهند که به دندان های شما درخشندگی و شفافیت طبیعی یک لبخند سالم می بخشد.

روکش های چینی لمینت سرامیکی از سرامیک شیشه ای دی سیلیکات لیتیوم ساخته شده اند که به دلیل زیبایی و استحکام برتر حتی در صورت برش در برش های بسیار نازک شناخته شده است. خاصیت شفافیت، مادی و انتشار نور شیشه سرامیک به طرز ماهرانه ای تنظیم شده است تا ساختار دندان طبیعی شما را تکرار کند، بنابراین ترمیم غیر قابل توجه است.

بیشتر بدانید : کامپوزیت ونیرلمینت دندان در تهرانز-بهترین متخصص لمینت دندان در تهرانقیمت کامپوزیت کل دندان ها

چگونه روکش های دندانی می توانند ظاهر لبخند شما را بهبود بخشند

روکش های دندانی به دلیل تطبیق پذیری در پوشاندن بسیاری از عیوب مختلف با لبخند معروف هستند. ظاهر نازک و شفاف آن ها شبیه دندان های طبیعی است. لبخندهای بسیاری از افراد مشهور با روکش دندان تقویت شده است – اما برای تهیه روکش نیازی به معروف بودن ندارید.

روکش‌ ها روی جلوی دندان‌ه ا قرار می‌گیرند که نشان‌ دهنده لبخند شماست و لبخند خیره‌ کننده‌ ای را به بیماران هدیه می‌ دهد که بسیار عالی است. نواقصی مانند دندان های فاصله دار، دندان های خیلی کوتاه یا نا منظم از نظر اندازه یا دندان های لکه دار یا نامرتب با روکش پوشانده می شوند. کل فرآیند سریع است و ما معمولاً فقط در دو نوبت دندانپزشکی می توانیم از روکش های شما مراقبت کنیم.

اگر سوال شما (لمینت سرامیکی دندان چیست؟) است میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با دندانپزشکی دکتر سیمین برنگی تماس بگیرید.

عوامل زیادی مانند تغییر در سبک زندگی، عادات غذایی، توسعه فناوری و محصولات مورد استفاده بر سلامت دهان و دندان تأثیر می گذارد. بنابراین، برای حفظ سلامت دهان و دندان خود به چه نکاتی توجه کنیم؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که برخی از دندان های خود را از دست خواهند داد، به خصوص با افزایش سن. در واقع، این رویا نیست که در سن 80 سالگی همچنان با دندان خود غذا بخورید. با در نظر گرفتن چند پیشنهاد ساده می توانید از افتادن دندان جلوگیری کنید.

به لطف 5 اقدام احتیاطی به خصوص برجسته می توانید دندان های سالمی داشته باشید:

مسواک زدن منظم

استفاده از نخ دندان

معاینه دندانپزشک

از سیگار کشیدن دوری کنید

نوشیدن یک لیوان آب یا شیر بعد از غذا

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دو بار در روز اساس سلامت دندان است. این عادت که طول عمر دندان ها را افزایش می دهد و به جلوگیری از مشکلاتی که ممکن است در سنین بعدی ایجاد شود کمک می کند، به ویژه در دوران کودکی باید به دست آید. برس نباید خیلی سفت باشد و مسواک زدن نباید با فشار زیاد انجام شود. بسیاری از افراد مسواک را خیلی محکم فشار می دهند تا دندان های سفیدتری داشته باشند، اما این عمل باعث سفید شدن دندان ها نمی شود و باعث ساییدگی می شود. عادت خیس کردن مسواک قبل از شروع مسواک زدن نیز اشتباه است. آب باعث می شود خمیردندان ماده فعال خود را از دست بدهد. درمان‌های زیبایی دندان و روش‌های سفید کردن دندان‌ها که در کلینیک ما انجام می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که دندان‌های دائمی و سالم‌تری داشته باشید. دندان ها را باید با حرکات دایره ای به مدت 2 دقیقه مسواک زد. سطوح پشتی دندان ها، دندان های پشتی و زبان نیز باید مسواک زده شوند. از آنجایی که سطوح جلویی دندان‌های جلو بیشتر مسواک می‌شوند، حفره‌ها معمولاً روی دندان‌های عقب ایجاد می‌شوند. سطوح پشتی دندان ها نیز کمتر مسواک زده می شود، به همین دلیل تشکیل تارتار زیاد است. برای جلوگیری از این موارد، لازم است هر ناحیه را به طور مساوی مسواک بزنید. در مرحله آخر، قسمت هایی که مسواک به آنها دسترسی ندارد باید با نخ دندان تمیز شود.

با بررسی دهان و دندان خود، می توانید متوجه تغییرات شده و اقدامات احتیاطی را انجام دهید. اگر تغییراتی در دهان شما مانند شکستگی دندان ها، تورم لثه ها، زخم هایی که بهبود نمی یابند یا تغییر رنگ وجود دارد، باید با دندانپزشک مشورت کنید. به خصوص سیگاری ها نباید از این چک ها غافل شوند، زیرا در معرض خطر بیشتری قرار دارند. مسواک زدن بلافاصله پس از غذا خوردن، تعادل اسیدی در دهان را مختل می کند. با این حال، یک لیوان آب یا شیر به خنثی کردن اسیدهای دهان کمک می کند. شما باید حداقل نیم ساعت بعد از غذا مسواک بزنید.

بیشتر بدانید : بهترین متخصص لمینت دندان در تهران –قیمت لمینت دندان در تهران –انجام لمینت دندان در تهران –انواع لمینت دندان –دندانپزشک زیبایی

معاینات منظم دندانپزشکی آخرین قدم برای سلامت دندان هاست. با مراجعه منظم هر 6 ماه یکبار، می توانید از درمان مشکلات جدید دهان و دندان اطمینان حاصل کنید.

برای سلامت دندان ها چه باید کرد  ؟

دندان ها را باید دو بار در روز و یک بار قبل از خواب مسواک زد.

2.برای تمیز کردن مناسب باید از مسواک بین دندانی یا نخ دندان استفاده کرد.

3.معاینه دندانپزشک باید هر 6 ماه یکبار انجام شود

4.هنگام مسواک زدن، زبان نیز باید مسواک زده شود.

5.برای مسواک زدن موثرتر، مسواک انتخابی باید نرم باشد.

6.زمان مسواک زدن نباید کمتر از 2 دقیقه باشد

7.سنگ های دندان باید در فواصل منظم تمیز شوند.

8.برای افزایش اثربخشی مسواک زدن باید از دهان شویه استفاده کرد.

9.مسواک باید هر 2 تا 3 ماه یکبار تعویض شود

10.سفید کننده های دندان باید تحت نظر پزشک استفاده شوند.

یازدهماشیایی مانند قلم و سگک نباید وارد دهان شود زیرا ممکن است به ساختار دندان آسیب برساند.

12.موقعیت هایی مانند ساییدن و فشردن دندان ها باید کنترل شوند زیرا به مینای دندان آسیب می رسانند.

13.برای حفظ سلامت دهان و دندان و پیشگیری از سرطان های دهان باید از سیگار کشیدن خودداری کرد.

14.لثه های قندی و آب نبات های چسبناکی که به دندان می چسبند مضر هستند زیرا با بزاق پاک نمی شوند باید تا حد امکان کمتر مصرف شوند.

15.میوه هایی که باعث افزایش ترشح بزاق در دهان می شوند مانند پرتقال، نارنگی، کیوی، لیمو و گریپ فروت باید مصرف شوند.

16.در صورت امکان پس از خوردن دسر یک تکه پنیر مصرف شود.

17.پس از هر وعده غذایی باید آب بنوشید یا دهان خود را بشویید.

18.مصرف نوشابه های گازدار باید محدود شود، زیرا می توانند مینای دندان را فرسایش دهند.

19.آجیل های سفت مانند فندق هرگز نباید با دندان شکسته شوند.

20.سبزیجات و میوه های سفت مانند سیب و هویج را می توان با گاز گرفتن خورد زیرا اثر تمیز کنندگی مکانیکی روی دندان ها ایجاد می کند.

21.برای جلوگیری از پوسیدگی دندان باید شیر، ماست و پنیر مصرف شود.

22.الکل یا ادکلن نباید روی دندان دردناک  استفاده شود و باید در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کرد.

23.برای مسواک زدن دندان باید از خمیر به اندازه فندق استفاده کرد.

24.غذاهای نشاسته ای مانند کلوچه و کیک باعث افزایش اسید باکتریایی در دهان می شوند و باید تا حد امکان کمتر مصرف شوند.

25.چای سبز که برای دندان‌ها و لثه‌ها مفید است، باید روزی 1 لیوان مصرف شود.

26.اگر هنگام مسواک زدن خون روی مسواک دیده شود، ممکن است نشانه بیماری لثه باشد، باید در اسرع وقت با پزشک خود مشورت کنید.

27.کاربردهای شخصی سازی شده باید در زیبایی دندان ترجیح داده شوند.

28.برای دندان های کج در تمام سنین ابتدا باید به دنبال راه حل با بریس های ارتودنسی بود.

29.اولین ویزیت دندانپزشکی کودکان باید با رویش اولین دندان آنها آغاز شود.

30.هر دندان عقلی را نمی توان کشید، اگر بتوان آن را با برس تمیز کرد، ممکن است خارج نشود.

31.اگر هنگام لبخند زدن لثه های شما نمایان است، با زیبایی لثه لیزری لبخندی طبیعی داشته باشید.

32.فراموش نکنید که با دندان های سالم زیاد لبخند بزنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر سیمین برنگی

متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی

دکتر سيمين برنگی متخصص دندانپزشكی ترميمی و زيبايی و عضو هيئت علمی دانشكده دندانپزشكی دانشگاه تهران می باشند.

آخرین مقالات

قیمت لمينيت سراميكی

قیمت لمينيت سراميكی؛ یکی از روش های اصلاح طرح لبخند، لمینیت های سرامیکی می باشند لمينيت پوسته نازکی از جنس سراميك است که به

Search