قيمت روكش زيبايي

هزینه روکش دندان

هزینه روکش دندان؛ روكش دندان از جمله اقداماتي در دندانپزشكي ترميمي به شمار مي روند كه در وهله اول جهت افزايش استحكام ديواره هاي دندان و افزايش زيبايي دندان در شرايط خاصي انجام مي شوند، در مواردي كه تخريب بافت هاي دنداني زياد بوده و احتمال شكستن و از دست رفتن آن وجود داشته باشد بايستي ساخت روكش دنداني مدنظر قرار گيرد

هزينه اين درمان بسيار متفاوت بوده و به عوامل مختلفي بستگي دارد:

جنس روكش

موقعيت دندان در دهان

پيچيدگي انجام كار

اقدامات تشخيصي قبل از شروع درمان

١_ نقش جنس در هزینه روكش دندان

انواع مختلفي از روكش دندان وجود داشته كه بر اساس شرايط دهاني و تشخيص دندانپزشك و هم چنين درخواست فرد مراجعه كننده ساخته مي شوند.

روكش هاي دنداني از جنس هاي مختلفي ساخته مي شوند، در گذشته روكش هايي از جنس فلزهاي مختلف كه به صورت آلياژ در مي آمدند و همچنين روكش طلا استفاده هاي بسياري داشت، اما با وجود دوام بسيار بالا و سازگاري زياد با بافت هاي دهان به دليل ظاهر نازيباي آن ها امروزه منسوخ شده اند، هر چند روكش هاي تمام فلزي هنوز در بعضي شرايط دهاني خاص استفاده مي شوند، بنابراين روكش هايي كه امروزه بيشترين استفاده را در دندانپزشكي ترميمي دارند به ترتيب قيمت شامل روكش هاي فلزي، روكش هاي فلزي_سراميكي، روكش هاي زيركونيا و روكش هاي تمام سراميكي مي باشند.

روكش هاي فلزي_سراميكي براي برطرف كردن ظاهر نازيباي روكش هاي تمام فلزي مورد استفاده قرار گرفتند، در اين روكش ها، لايه فلزي به وسيله يك لايه پرسلن (چيني) همرنگ دندان پوشانده مي شود تا ظاهر نازيباي فلز را بپوشاند، اين روكش ها استحكام بسيار بالايي را دارا مي باشند، اما همچنان رنگ فلز زيرين سبب مات بودن وغيرشفاف بودن روكش شده و بنابراين براي دندان هاي جلويي كه حين صحبت كردن و لبخند زدن در معرض نمايش هستند توصيه نمي شود، هزينه اين روكش ها به دليل اضافه شدن لايه پرسلن از روكش هاي تمام فلزي بيشتر مي باشد.

روكش هاي زيركونيا تماما از جنس ماده اي به نام زيركونيا ساخته شده، استحكام آن ها به اندازه روكش هاي فلزيسراميكي بوده و زيبايي آنها نيز نسبت به روكش هاي فلزيسراميكي بهبود زيادي پيدا كرده است، هزينه آن نيز از روكش هاي فلزي_سراميكي بيشتر مي باشد.

روكش هاي تمام سراميكي روكش هاي ايده آل از نظر زيبايي مي باشند، اين روكش ها ظاهري بسيار مشابه دندان طبيعي را دارا بوده (شفافيت و ميزان عبور نور بالا) و بنابراين جهت كاربرد در نواحي قدامي (دندان هاي جلويي) بهترين انتخاب به حساب مي آيند. انواع مختلفي از پرسلن ها مانند پرسلن فلدسپاتيك، IPS Emax و … در ساخت اين روكش ها استفاده مي شوند، هر چند نوع فلدسپاتيك پرسلن امروزه كاربرد بسيار محدودي پيدا كرده است. اين نوع روكش از ساير انواع روكش ها به دليل هزينه بالاي متريال مورد استفاده و حساس بودن فرآيند ساخت از ساير انواع روكش ها گرانتر مي باشند

٢_ موقعيت روكش دندان در دهان

تراش دندانهايي كه در نواحي خلفي (عقبي) دهان گرفته گرفته اند، دندان هايي كه دسترسي به آن ها به علت شرايط دهاني در افراد مختلف مانند بالا بودن كف دهان، ضخامت زياد مخاط گونه، باز شدن محدود دهان و… بسيار دشوار بوده  و قالبگيري آن ها نيز با مشكلات زيادي براي دندانپزشك همراه است، بنابراين هزينه انجام آن ها نسبت به شرايط عادي بيشتر مي باشد

٣_ پيچيدگي روکش دندان

در مواردي كه ديواره هاي دندان دچار تخريب زيادي شده باشد و ضخامت بافت سالم دندان كم باشد بايستي قبل از تراش و قالبگيري از تاج دندان، ابتدا يك پايه تقويت كننده تحت عنوان پست ريختگي يا پست هاي پيش ساخته در داخل كانال ريشه دندان قرار بگيرد تا نيروهاي واردشونده به دندان را در طول ريشه پخش كرده و از شكستگي آن جلوگيري كنند، بنابراين اين شرايط مستلزم اضافه كردن يك مرحله درماني بيشتر بوده كه منجر به هزينه بيشتر درمان خواهد شد

همچنين در مواردي كه شكستگي و يا پوسيدگي تاحد زيادي به زير لثه گسترش پيدا كرده باشد، لازم است يك جراحي افزايش طول تاج دندان جهت دسترسي به لبه دندان، ايجاد خط تراش واضح كه لازمه ساخت دقيق روكش توسط تكنسين لابراتوار مي باشد و همچنين حفظ سلامت لثه قبل از شروع درمان انجام شود

هر چند انجام اين جراحي ممكن است در نگاه اول سبب افزايش هزينه درمان شود اما بايستي توجه كرد اگر از انجام اين جراحي چشم پوشي شود، پس از درمان مشكلاتي مانند گيرغذايي زير روكش كه سبب ايجاد بوي بد در دهان مي شود، التهاب و تورم لثه و پوسيدگي دندان زير روكش به وجود بيايد كه در اين صورت ناچار به تعويض روكش خواهيم بود

٤_ اقدامات تشخيصي قبل از شروع روکش دندان

در برخي موارد جهت پيش بيني بهتر نتيجه درمان و جلوگيري از تحميل هزينه و مراحل درماني بيشتر لازم است يكسري فرآيندهاي تشخيصي مانند قالبگيري اوليه از شرايط دهاني و دنداني موجود، تهيه كست (مدل) تشخيصي و مطالعه بر روي آن مي باشد، در اين صورت با آگاهي بيشتر در خصوص نتيجه درمان، احتمال موفقيت درمان بيشتر مي باشد، هر چند در شرايط بسيار پيچيده مانند بازسازي هاي وسيع دنداني نياز به انجام اين كار مي باشد و در اكثر درمان ها نيازي به چنين اقداماتي وجود ندارد

روکش های دندانی: چه هستند، مزایا و مدت زمان ماندگاری آنها

چه کسی دوست ندارد لبخند زیبایی داشته باشد؟ این رویای همه است و تحقق آن با روکش های دندان امکان پذیر است، یک درمان زیبایی شناختی که دهانی درخشان را تضمین می کند.

روکش‌ های دندانی مقاوم هستند و به دندان ‌ها می ‌چسبند و اجازه می ‌دهند غذای طبیعی بخورند و به بیماران کمک می‌کنند تا لبخند کاملی را که همیشه می‌خواسته‌اند، به دست آورند. قرار دادن آن با استفاده از یک رزین مخصوص که به جلوی دندان ها می چسبد انجام می شود.

از آنها برای اصلاح عیوب دندان مانند دندان های کج، شکسته، جدا شده، نامنظم … یا با لکه استفاده می شود. آنها می توانند روی دندان هایی که پس از انجام کانال ریشه تیره شده اند بسیار موثر باشند.

انواع روکش دندان

روکش های چینی یا سرامیکی

بسیار نازک: ونیرهای دندانی فوق نازک چینی معمولاً بیشترین تقاضا را دارند زیرا بهترین کیفیت و ماندگاری را ارائه می دهند. مقاومت آن به دلیل ظروف چینی تزریق شده برای تهیه آن است.

زیرکونیوم: اگرچه این ماده بسیار مقاوم است که نتایج زیبایی را ارائه می دهد، اما در شرایط بسیار خاص در مورد روکش ها استفاده می شود زیرا ضخامت آن بیشتر است و نسبت به روکش های فوق نازک مات تر است.

ونیرهای کامپوزیت

موادی که با آن ساخته می شوند باعث می شود دوام کمتری نسبت به چینی داشته باشند. با این حال، آنها زمانی توصیه می شوند که اصلاح به ویژه ساده باشد یا زمانی که بیمار بسیار جوان است.

کامپوزیت زمانی که لازم باشد اندازه، شکل یا رنگ دندان بیمار کمی تغییر یابد، نتایج بسیار خوبی ارائه می دهد.

روکش های دندان

مزایا و معایب روکش دندان

مدت زمان و مقاومت: همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، ونیرهای چینی نسبت به ونیرهای کامپوزیت دوام بیشتری دارند و در شرایط عالی تا 15 سال مقاومت می کنند و همچنین رنگ خود را از دست نمی دهند. از طرف دیگر، ونیرهای کامپوزیت تنها حداکثر تا 5 سال عمر می کنند.

ترمیم: در صورت شکستگی در هر روکشی اعم از چینی یا کامپوزیت، به راحتی و بدون مشکل قابل ترمیم است. تنها نکته این است که ونیرهای پرسلن نیاز به ترمیم گفته شده در آزمایشگاه دارند در حالی که ونیرهای کامپوزیت را می توان مستقیماً در خود دندانپزشک ترمیم کرد.

هزینه روکش دندان چقدر است؟

ونیرهای چینی با توجه به مزایایی که از نظر مقاومت و زیبایی دارند، قیمت بالاتری نسبت به ونیرهای کامپوزیت دارند. با این حال، با وجود این، ما می توانیم آنها را تقریباً دائمی و با نتیجه زیبایی شناختی بسیار بیشتر در طول سال ها داشته باشیم.

به نوبه خود، کامپوزیت ها ارزان تر هستند اما باید در زمان کمتری جایگزین شوند.

هنگامی که همه اینها را در مورد ونیرهای دندانی می دانید، داشتن یک روال تمیز کردن دهان و دندان بسیار مهم است. نیازی به ترس از دست دادن روکش های آرایشی در حین مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن نیست، زیرا آنها برای این کار ساخته شده اند.

بیشتربدانید:دندانپزشک زیبایی تهراندندانپزشک طرف قرارداد با بیمه دانادندانپزشک طرف قرارداد با بیمه حکمتدندانپزشک طرف قرارداد با بیمه حکمت

 

کدام مسواک برای مراقبت از دندان بهترین است؟

متحد بزرگ ما در حفظ سلامت دهان و دندان بدون شک مسواک ما است. این ابزار ضروری در روز ما بهترین وسیله ای است که می توانیم برای پیشگیری از بیماری های دهان مانند حفره ها، عفونت ها و همچنین مراقبت از زیبایی لبخند خود استفاده کنیم.

امروزه مسواک های زیادی وجود دارد که با نیازهای هر فرد سازگار است. بنابراین در این پست قصد داریم بسته به وضعیت دندان هایتان به شما بگوییم که کدام مسواک برای شما بهتر است.

3 جنبه کلیدی برای انتخاب مسواک

دهان شما محل ورود میلیون ها باکتری به بدن است که منتظر کوچکترین بی احتیاطی هستند تا بر سلامت دهان و دندان و به طور کلی سلامتی شما تأثیر بگذارد. علاوه بر خمیر دندان و دهان شویه، یک مسواک خوب می تواند شما را از ابتلا به انواع بیماری ها پیشگیری کند.

بنابراین به خواندن ادامه دهید زیرا ما در 3 نکته خلاصه می کنیم که هنگام خرید مسواک باید به آن توجه کنید.

  1. 1. انواع موها

موها در بسیاری از اشکال موج دار، مستقیم، منحنی یا مورب و همچنین با سختی های مختلف، از نرم ترین تا سخت ترین، وجود دارند. ایده آل این است که از برس هایی با موهای نرم استفاده کنید تا به مینای دندان آسیب نرسانید.

  1. 2. اندازه سر

سر برس باید متناسب با اندازه دهان شما باشد. برس‌های کوچک یا متوسط ​​همیشه توصیه می‌شوند، زیرا این مسواک‌ها بهترین دسترسی به تمام دندان‌ها، حتی آن‌هایی که داخل قوس هستند، هستند.

  1. شکل دسته

بهتر است دسته هایی از مواد غیر لغزنده انتخاب کنید که به خوبی چسبیده شوند تا مسواک زدن عالی باشد.

در صورتی که از مشکل دندانی رنج می برید، دهان خود را جراحی کرده اید یا از ارتودنسی سنتی یا ارتودنسی نامرئی با اینویزیلاین استفاده می کنید، دندانپزشک ما به شما در مورد فرمت مسواکی که باید انتخاب کنید توصیه می کند.

مسواک دستی یا برقی بهتر است

مسواک دستی بهتر است یا برقی؟

مدتی است که مسواک های برقی به دلیل مزایایی که دارند، مسواک های دستی را تقریباً به طور کامل از بین برده اند. با این حال، امروز قصد داریم برخی از ویژگی های این نوع برس را به شما بگوییم تا بتوانید با توجه به وضعیت دندانی خود ارزیابی کنید که آیا این برس برای شما مناسب است یا خیر.

اگر از مسواک برقی استفاده می کنید، خطر سایش دندان بسیار کمتر است، زیرا فشار بیشتر از مسواک دستی کنترل می شود. حتی مسواک هایی وجود دارند که سیستمی دارند تا حداقل 2 دقیقه را صرف مسواک زدن دندان های خود کنیم.

به لطف حرکات سر، پلاک های باکتریایی را بهتر کاهش می دهد و به تمیز کردن عمیق تری نسبت به برس سنتی دست می یابد.

از سوی دیگر، استفاده از برس کلاسیک راحت‌تر است و ما همیشه آن را هنگام انجام برخی از درمان‌های دهان مانند کشیدن دندان توصیه می‌کنیم. آنها همچنین ارزان تر و حمل و نقل آسان تر هستند، بنابراین ما هیچ بهانه ای نداریم که همیشه یک مسواک با خود داشته باشیم.

همانطور که به شما گفته ایم، هر دو مسواک مزایای بی شماری برای سلامتی ما دارند و بهترین ابزار برای مراقبت از دندان ها و داشتن لبخندی زیبا هستند.

اگر مسواک را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید و همچنین از مسواک های بین دندانی، نخ دندان و دهان شویه استفاده کنید، به بهداشت مطلوبی دست خواهید یافت تا دچار بیماری های دندانی نشوید که می تواند دردناک و پرهزینه باشد.

3 نکته برای مراقبت از سلامت دندان سالمندان

حفاظت از سلامت دهان و دندان افراد مسن همیشه آسان نیست. خوب، اگر می توانید خودتان از آن مراقبت کنید یا به کمک یک مراقب نیاز دارید، در این سن باید مراقبت های دهان و دندان را سخت بگیرید تا از ناراحتی، درد جلوگیری کنید و از کیفیت زندگی خوبی برخوردار شوید.

در این پست می‌خواهیم به مراقبت از دندان اهمیتی بدهیم که شایسته آن است و در مورد شایع‌ترین بیماری‌ها و نحوه پیشگیری از آنها از طریق مراقبت‌های بهداشتی دندان برای سالمندان بحث کنیم.

با گذشت سالها چه اتفاقی در دهان ما می افتد؟

پیری به تمام قسمت های بدن ما می رسد و دهان هم از آن عقب نیست. متداول ترین تغییراتی که با گذشت سالها اتفاق می افتد عبارتند از:

– کاهش تولید بزاق

– نازک شدن مخاط از دست دادن ضخامت و قابلیت ارتجاعی.

– تحلیل رفتن استخوان آلوئولی که از قطعات دندانی حمایت می کند.

– پوکی استخوان و بیماری های استخوانی که حفره دهان را نیز درگیر می کند.

– از بین رفتن پایه دندان ها که ظاهری بلندتر یا بیرون زده به نظر می رسد.

– فرورفتگی لثه که ریشه دندان ها را بدون محافظت می گذارد.

این تغییرات همراه با پیری بدن باعث ایجاد بیماری‌های معمولی در افراد مسن می‌شود و لازم است آنها را بشناسیم تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، همیشه از پیشگیری اقدام کنند.

بیشتربدانید:دندانپزشک طرف قرارداد با بیمه رازیدندانپزشک طرف قرارداد با بیمه سینادندانپزشکی طرف قرارداد نیروهای مسلح شرق تهرانمتخصص درمان ریشه دندان

 

 

بیماری های اصلی دهان یک فرد مسن

پیوره، بیماری‌های لثه، حفره‌ها یا حساسیت دهان دلایلی است که باعث می‌شود افراد سالمند به تنهایی یا همراه با مراقبان خود به کلینیک دندانپزشکی ما مراجعه کنند. این آسیب شناسی ها تکاملی مزمن دارند و عوامل خطر برای سایر بیماری های مرتبط با سن مانند سرطان، دیابت یا مشکلات قلبی عروقی هستند.

عوامل سنی ذکر شده در پاراگراف قبل کلید بیماری هایی مانند التهاب لثه، التهاب لثه، پریودنتیت است که منجر به از بین رفتن تکه های دندانی به دلیل تخریب بافت های نگهدارنده دندان می شود.

سرطان دهان نیز یکی از بیماری هایی است که خطر ابتلا به آن را افزایش می دهد، با افزایش سن تایید کنید، بنابراین مراقبت از دهان در اولویت سالمندان و مراقبان آنها قرار می گیرد.

نحوه مراقبت از سلامت دندان یک فرد مسن

چگونه از سلامت دندان سالمندان مراقبت کنیم

با این نکات ساده می توانید خود را از درد آزاردهنده دهان نجات دهید یا از ناراحتی دائمی در دندان های سالمندی که از او مراقبت می کنید جلوگیری کنید. به خواندن ادامه دهید و این 3 توصیه را برای داشتن سلامت کامل دهان و دندان یادداشت کنید:

  1. بهداشت دهان و دندان

مسواک زدن باید در پایان هر وعده غذایی انجام شود و هرگز فراموش نکنید که قبل از خواب تمیز کنید. توصیه می کنیم برای جلوگیری از تجمع باتری، از یک برس با موهای نرم و انجام حرکات ملایم روی دندان، لثه و زبان استفاده کنید.

توصیه می کنیم هر 3 ماه یکبار مسواک را تعویض کنید و همچنین از مسواک های بین دندانی، نخ دندان و شستشوی فلوراید استفاده کنید که خطر پوسیدگی و سایر مشکلات ناشی از بهداشت دهان را کاهش می دهد.

  1. روی یک رژیم غذایی سالم شرط بندی کنید و آب بیشتری بنوشید

در آن سن، خوب و به طور کلی در تمام سنین، غذاهای متنوع و سالم نباید از برنامه غذایی شما غایب باشد تا سیستم ایمنی بدن را تحریک کند و یک دفاع طبیعی در برابر عفونت ها باشد.

مصرف آب را برای مبارزه با خشکی دهان معمولی در سنین بالا افزایش دهید و همچنین با مصرف برخی داروها افزایش یابد. شما قادر خواهید بود از مشکلات عفونت و هالیتوز جلوگیری کنید.

  1. بررسی های دوره ای

رفتن مکرر به متخصص بهداشت دهان و دندان برای سالمندان بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. در هر بررسی به شما توصیه می کنیم که چگونه از دهان خود مراقبت کنید یا چگونه به فردی که از او مراقبت می کنید کمک کنید تا دندان های عالی داشته باشد.

در کلینیک دندانپزشکی ما می ‌توانیم از بیماری‌های دندان پیشگیری کنیم و قبل از اینکه به مشکل جدی ‌تری تبدیل شوند که حتی می‌تواند بر سلامت عمومی تأثیر بگذارد، اقدام کنیم.

قرار ملاقات خود را تعیین کنید و ما به شما کمک خواهیم کرد تا لبخند را هرگز از درخشش متوقف نکنید. با ما تماس بگیرید!

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search