پر کردن تاج دندان

پر کردن تاج دندان

پر كردن تاج دندان؛ پركردن، ترميم و يا بازسازي تاج دندان يكي از اهداف اصلي دندانپزشكي ترميمي و زيبايي بوده و به علل مختلفي ضرورت پيدا ميكند.
بازسازي بافت از دست رفته در اثر پوسيدگي دنداني، ترميم تاج پس از درمان ريشه (عصب كشي)، ترميم تاج دندان پس از شكستگي دندان از جمله درمان هايي هستند كه در دندانپزشكي ترميمي قابل انجام بوده و در حيطه اقدامات درماني قرار ميگيرند.
برای رزرو نوبت جهت پر کردن تاج دندان می توانید با مطب دکتر سیمین برنگی تماس بگیرید.

در بسياري مواقع دوام اين درمان ها مورد سوال قرار ميگيرد.
پاسخ اين سوال به عوامل مختلفي از جمله كيفيت كار دندانپزشك، كيفيت مواد مورد استفاده، مراقبت فردي و شرايط دهاني وي بستگي دارد، بنابراين با توجه به اين فاكتور ها زمان مشخصي را در مورد دوام درمان ها نميتوان پيش بيني كرد زيرا در افراد مختلف اين زمان متفاوت مي باشد، اما در صورت ايده آل بودن همه موارد ذكر شده دوام اين ترميم ها بسيار بالا بوده و به ندرت ممكن است نياز به ترميم مجدد و يا تعويض وجود داشته باشد.
مواد مختلفي جهت ترميم تاج دندان در موارد ذكر شده مورد استفاده قرار ميگيرند، كامپوزيت، آمالگام و سراميك از جمله اين مواد هستند كه هر كدام مزايا و معايب خود را داشته و بسته به شرايط موجود با تشخيص دندانپزشك انتخاب مي شوند.

بررسی اجمالی پر کردن دندان

پر کردن دندان حاوی “پر کردن” حفره در دندان ناشی از پوسیدگی است. دندانپزشک ابتدا باید تمام پوسیدگی های دندان را از بین ببرد. سپس ماده انتخاب شده در فضای داخل دندان بسته بندی می شود تا از درد، حساسیت و پوسیدگی بیشتر محافظت کند.

برای چه کسانی مناسب است

افراد مبتلا به پوسیدگی دندان.

افرادی که دندان ترک خورده یا شکسته دارند.

افرادی که دندان های آن ها بیش از حد ساییده شده است.

روند درمان

پر کردن کامپوزیت از 20 دقیقه و تا یک ساعت طول می کشد.

پر کردن سرامیک نیاز دارد به 2 بازدید که هر بار تقریباً 30 دقیقه است

بیماران آماده اند که بلافاصله پس از درمان روز خود را ادامه دهند.

حساسیت ممکن است تا چند روز پس از انجام پر کردن دندان باقی بماند.

فرآیند پر کردن دندان

پرکردن دندان چیست؟

پر کردن دندان حاوی “پر کردن” حفره در دندان ناشی از پوسیدگی است. دندانپزشک  در ابتدا باید تمام پوسیدگی ها ی دندان را از بین ببرد. سپس ماده انتخاب شده در فضای داخل دندان بسته بندی می شود تا از درد، حساسیت و پوسیدگی بیشتر محافظت کند.

برای رزرو نوبت جهت پر کردن تاج دندان می توانید با مطب دکتر سیمین برنگی تماس بگیرید.

فرآیند پر کردن دندان چگونه انجام میشود؟

بی حس کننده: زمانی که دندانپزشک حفره هایی را که ممکن است نزدیک به عصب دندان باشد را برمی دارد، بی حسی موضعی ضروری است. احتمالاً به چند تزریق نیاز خواهد بود، هر دو به طور مستقیم در بافت لثه اطراف دندان.

برداشتن حفره: هنگامی که ناحیه بی حس شد، پزشک فرآیند برداشتن مواد مرده و پوسیده را از داخل دندان شما آغاز می کند. طیف وسیعی از ابزارهای متفاوت برای اطمینان از حذف کامل هر ذره پوسیدگی استفاده می شود.

تمیز کردن: هنگامی که تمام پوسیدگی ها برداشته شد، دندانپزشک شما دندان را تمیز می کند تا برای پر کردن شما آماده شود. این مرحله ضروری است چرا که از تخریب بیشتر جلوگیری می کند و اطمینان می دهد که پرکننده در جای خود باقی می ماند.

پرکردن دندان: مواد پرکننده به تدریج به صورت لایه ای بر روی دندان  اعمال می شود. هر لایه با نور خاصی درمان می شود که قبل از اعمال لایه بعدی، آن را سفت می کند. هنگامی که تمام لایه ها در جای خود قرار گرفتند، دندانپزشک شما پرکردگی را به شکل دلخواه در می آورد. پر کردن اضافی آن برداشته می شود و بعد از آن مواد  پر شده صاف می شود.

فرآیند اضافی برای پرکردن دندان سرامیکی

دندانپزشک با استفاده از فرم خاصی از “بتونه” دندان، قالبی به شکل دندان می سازد. همچنین از دندان‌های مقابل دندانی که پر می‌شود، قالب گرفته می‌شود تا دندان‌پزشک اطمینان حاصل کند که پرکننده به آرامی روی دندان‌های مقابل ساییده می‌شود. آزمایشگاه‌ها این اثر را دریافت می‌کنند و نسخه‌های چاپی را معمولاً از گچ ایجاد می‌کنند. پس از این قالب سخت برای ایجاد پر کردن سرامیکی ها استفاده می شود که به دندانپزشک ارسال می شود. اکنون دندانپزشک پرکننده را در جای مناسب خود سیمان می کند و ممکن است لازم باشد آن را کمی کوتاه هم کند تا هر گونه نقص در فرآیند آماده سازی برطرف شود.

آیا انواع  متفاوتی از پر کردن دندان وجود دارد؟

امروزه 2 نوع اصلی پر کردن وجود دارد. موردی که به شما پیشنهاد می شود که به ترجیحات دندانپزشک و همچنین بودجه شما بستگی دارد.

  کامپوزیت: پرکردن های کامپوزیت دندان امروزه در بین افراد بسیارمحبوب هستند چرا که می توان آن ها را متناسب با رنگ دندان های دیگر تولید کرد. پرکردگی های دندانی کامپوزیتی که می توانند با رزین ها و پرکننده های مختلف مانند شیشه و کوارتز ساخته شوند، بسیار بادوام و تا حد زیادی نامرئی هستند. اغلب افراد پرکننده های کامپوزیت را انتخاب می کنند و دلیل خوبی هم دارد. آن ها را می توان رنگ کرد تا با دندان های موجود مطابقت داشته باشد. آن ها به علاوه به عنوان پیوند شیمیایی با دندان ها شناخته شده اند و به آن ها هم استحکام و طول عمر بیشتری می دهند. علاوه بر این، پرکننده های کامپوزیتی را می توان به صورت متنوع تر از سایر گزینه ها استفاده کرد. می توان از آنها برای پر کردن فضاهای کوچکتر با شکل عجیب و غریب استفاده کرد، بنابراین نیاز به آماده سازی کمتری دارند.

سرامیک: پرکردگی های دندانی سرامیکی را می توان دقیقاً شبیه دندان هایی که می پوشاند درست کرد و همچنین در برابر رنگ پریدگی مقاوم هستند.

پرکردن موقت دندان: پر کردن موقت معمولا از مواد ارزان‌تر ساخته می‌شود، زیرا باید فقط یک یا دو هفته دوام داشته باشد. این ها در فرآیندهای مورد انتظار برای راه حل های دائمی هم استفاده می شوند. به علاوه  برای پر کردن شکاف ایجاد شده در دندان بلافاصله پس از درمان ریشه استفاده می شود. اگر تحت درمان اورژانسی دندان هستید، ممکن است تا زمانی که روش دقیق تری انجام شود، پرکردن موقتی دریافت کنید.

برای رزرو نوبت جهت پر کردن تاج دندان می توانید با مطب دکتر سیمین برنگی تماس بگیرید.

چه انتظاری باید داشته باشم؟

پر کردن دندان یک روش روزمره برای دندانپزشکان در سراسر دنیا است. تا زمانی که همه چیز طبق برنامه ها پیش برود، نیازی نیست بیش از نیم ساعت روی صندلی در دندانپزشکی بنشینید. بسته به وسعت مشکل شما، ممکن است بیش از یک تزریق تسکین درد انجام شود. سعی کنید در طول انجام عمل آرام و بی حرکت بمانید. دندانپزشک شما ممکن است توصیه کند که برای یک و یا دو روز از گرما و سرمای شدید کاملا اجتناب کنید. ممکن است کمی احساس درد کنید، ولی به غیر از آن، جای نگرانی نیست.

بعد از درمان

مراقبت های بعد از انجام عمل پرکردن دندان چیست؟

اثر بی حسی تقریباً 1-3 ساعت پس از عمل از بین می رود. خیلی مهم است که قسمت  بیهوش شده را نجوید (برای جلوگیری از گاز گرفتن زبان یا لب) تا زمانی که اثر بیهوشی از بین برود.

کودکان باید تا پایان بی حسی تحت نظر باشند. آن ها می توانند داخل گونه ها ولب ها، زبان خود را بجوند و آسیب جدی به آن ها وارد کنند.

رژیم بعد از جراحی برای پر کردن دندان ها چیست؟

هنگامی که یک پر کردن در ابعاد بزرگ قرار داده می شود، دندانپزشک شما ممکن است از شما بخواهد که تا روز بعد برای شروع جویدن پرکردگی جدید صبر کنید، در حالی که طرف دیگر را هم می جوید.

برای رزرو نوبت جهت پر کردن تاج دندان می توانید با مطب دکتر سیمین برنگی تماس بگیرید.

تاج و منبت

روکش ها و اینله ها درمان های دندانی هستند که استحکام دندان ها را باز می گرداند. این ترمیم ها به طور سنتی در یک آزمایشگاه خارجی انجام می شود که نیاز به ۲ بار مراجعه به دندانپزشک دارد.

تاج های دندان

تاج قسمتی از دندان است که از خط لثه بیرون زده است. اصطلاح تاج دندان همچنین به پروتزی گفته می شود که روی دندان طبیعی یا روی ایمپلنت قرار می گیرد. نیازهای زیبایی و تقویت دندان را برآورده می کند.

چه زمانی تاج بگذاریم؟

هنگامی که پوسیدگی دندان کوچک است و پس از تمیز کردن حفره توسط دندانپزشک، ساختار دندان از اهمیت کافی برخوردار است، دندانپزشک حفره را با آمالگام، رزین یا انواع کامپوزیت دندان پر می کند. اما زمانی که ساختار دندان به اندازه کافی باقی نمانده است یا دندان شکننده است، باید روکش گذاشت. همچنین در شرایط زیر لازم است:

هنگامی که یک دندان دچار زوال قابل توجهی شده است.

پس از درمان ریشه؛

برای پوشاندن ایمپلنت دندان

ساخت تاج سرک در 1 بازدید

دندانپزشک دندان معیوب را کوتاه می کند.

یک قالب دیجیتالی از دندان شما گرفته می شود (پلاستیلین را در دهان به پایان برسانید).

دندانپزشک شکل دندان را روی کامپیوتر خود تنظیم می کند.

مشخصات تولید به ابزار ماشین CEREC ما ارسال می شود.

تاج در چند دقیقه ساخته می شود و سپس در دهان قرار می گیرد.

انسداد طوری تنظیم شده است که کامل باشد.

با لبخند از کلینیک خارج می شوید و درمان شما کامل می شود. برای تمام کردن کار نیازی به بازگشت نیست.

برای رزرو نوبت جهت پر کردن تاج دندان می توانید با مطب دکتر سیمین برنگی تماس بگیرید.

خاتم

اینله درمانی روی دندان های آسیاب یا پرمولر است که جایگزین آمالگام (پرکردن) و کامپوزیت ها می شود. این شامل بریدن یک بلوک سرامیکی سفارشی و قرار دادن آن در دندان است.

مزایای منبت بسیار زیاد است:

اینله از کامپوزیت ها بادوام تر است.

استحکام اولیه خود را به دندان باز می گرداند.

هنگامی که جایگزین پر کردن جیوه می شود، نتیجه زیبایی شناختی تر است.

دندان اغلب کمتر به گرما و سرما حساس است.

پس از سوراخ کردن دندان آسیاب، این اتفاق می افتد که دیواره های باقی مانده بسیار نازک هستند. سپس استفاده از آمالگام یا کامپوزیت ممنوع است زیرا دندان بیش از حد شکننده می شود. ترمیم با اینله در این مورد ترجیح داده می شود تا احتمالاً از درمان ریشه و یا نصب روکش ها  اجتناب شود.

با دندانپزشک خود صحبت کنید تا بتواند به شما در انتخاب مناسب ترین درمان برای شرایط شما کمک کند.

پر کردن استاندارد فرآیند پر کردن نواحی آسیب دیده دندان با مواد پرکننده دندان کامپوزیت است (پرکردن آمالگام اخیراً ترجیح داده نمی شود). استفاده از روش های اینله و آنله زمانی مناسب است که این فرآیند برای پوشاندن مناطق آسیب دیده بزرگ روی دندان ها کافی نباشد. یا جایی که ظاهری قوی تر و همچنین زیباتر مورد نظر است. به آن پرکننده سرامیکی (یا پرسلن) نیز می گویند.

اینله ها پرکننده هایی  هستند که مخصوص بیماران با استفاده از مواد ویژه طراحی شده برای چسباندن به سطح بایت دندان های آسیاب طراحی شده اند. آنله ها تاج های کاملا جزئی هستند که برای بازیابی کل سطح بالایی دندان مورد نیاز هستند.

ما از مواد سرامیکی (چینی) برای تولید پرکننده های سرامیکی از برندهای منتخب برای بیماران خود  داخلی خود استفاده می کنیم. زیباترین ظاهر با انتخاب مواد و همچنین رنگ با توجه به دندان شما به دست می آید. فرآیند تولید اینله و آنله در آزمایشگاه داخلی ما معمولاً در عرض 10 دقیقه تکمیل می‌شود و بیماران حتی می‌توانند فرآیند تولید در دستگاه CEREC را از روی صندلی خود تماشا کنند. سپس پرکننده سرامیکی در مدت زمان کوتاهی روی بیمار اعمال می شود.

برای رزرو نوبت جهت پر کردن تاج دندان می توانید با مطب دکتر سیمین برنگی تماس بگیرید.

چه زمانی از پرکننده های سرامیکی استفاده می شود؟

  1. اگر ریزش دندان بیش از 50 درصد باشد پرکردن سرامیکی به دلیل ماندگاری ارجح است.

  2. برای اصلاح تغییر رنگی که ممکن است روی دندان ها ایجاد شود.

  3. برای ترمیم دندانی که به هر دلیلی آسیب دیده است.

  4. برای تغییر اندازه دندان.

  5. هنگام استفاده از تکنیک طراحی لبخند برای تغییر شکل دندان ها

  6. اگر ظاهری با زیبایی شناسی بالا مورد نظر است

فرآیند INLAY/ONLAY چگونه انجام می شود؟

پس از اولین معاینه، پرکردگی های قدیمی (کامپوزیت یا آمالگام و …) در صورت وجود برداشته می شوند یا قسمت های پوسیده دندان با دقت برداشته می شوند.

سپس تصویر سه بعدی دندان ها توسط سیستم CAM گرفته می شود و قسمت باقی مانده دندان (اینله/اینله) از تصویر سه بعدی استخراج می شود. با استفاده از فناوری CEREC قطعه دندان سرامیکی مناسب برای حفره در محیط کامپیوتری هماهنگ با دندان های مجاور با دقت بسیار عالی ایجاد می شود. دندانپزشکان متخصص ما قطعه ساخته شده را با دقت قرار می دهند و دقت کامل آن را بررسی می کنند.

در نهایت با مواد چسب مخصوص، اینله/آنله محکم به دندان اصلی می‌چسبد.

به لطف فناوری CEREC، بیماران می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی این درمان ها را دریافت کنند که با روش های سنتی زمان زیادی می برد و در عین حال دندان هایی فوق العاده زیبا و سالم دارند. به این فرآیند، دندانپزشکی یک جلسه یا دندانپزشکی زیبایی می گویند.

از کامپوزیت برای مهر و موم کردن دندانی استفاده می شود که در آن باید یک درمان را انجام دهیم، حفره برداشته می شود و سوراخ باقی مانده با کمک کامپوزیت پر می شود، رنگ کامپوزیت را می توان با رنگ دندان های شما تطبیق داد. با این حال لازم است بدانید که یک پرکننده سفید زیباتر است، اما ممکن است به مرور زمان دچار تغییر رنگ، به ویژه به دلیل سیگار یا قهوه شود.

پرکننده: آمالگام یا کامپوزیت؟

هنگامی که یک حفره تشخیص داده می شود، دندانپزشک به شما توضیح می دهد که باید برای بهبود دندان شما مداخله کند. بسته به مرحله حفره، دومی مناسب ترین مداخله را پیشنهاد می کند.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، مرحله دوم پوسیدگی، که مربوط به آسیب به عاج است، نیاز به ایجاد ماده ای برای جایگزینی بخشی از دندان پوسیده دارد که توسط دندانپزشک برداشته می شود.

ترمیم دندان آسیب دیده با روکش های دندانی

دندان از ریشه تشکیل شده است که به وسیله آن دندان در استخوان فک و توسط تاج قسمت قابل مشاهده است. بنابراین، تاج دندان نام خود را از خود تاج گرفته است. این پروتزی است که هنگام ترمیم دندان بدون کشیدن دندان استفاده می شود. قرار دادن تاج دندان یک مراقبت / درمان زیبایی است که توسط دندانپزشک انجام می شود. این محلول در کمک به بیمار برای به دست آوردن لبخند کامل و در عین حال محافظت از دندان موثر است.

برای رزرو نوبت جهت پر کردن تاج دندان می توانید با مطب دکتر سیمین برنگی تماس بگیرید.

در مورد تاج دندان

اگر گاهی اوقات مراجعه به دندانپزشک باعث نگرانی بیمار می شود، بدانید که این نگرانی در هنگام نصب روکش لازم نیست. برای کمک به کاهش ترس خود، با کارشناسان ما در مورد این عمل بیشتر بدانید.

تاج مانند یک دندان مصنوعی است که فضای خالی دهان شما را می پوشاند. می توان از آن برای ترمیم دندان آسیب دیده یا از دست رفته با استفاده از روش های درمانی کمتر تهاجمی مانند روکش ها و پرکردن استفاده کرد. با این حال، در صورت متحمل شدن هر نوع ضربه (مانند ترک در سطوح گزش) نیز محافظت می کند.

روکش زیبایی دندان به گونه ای طراحی شده اند که مانند یک دندان طبیعی و بی نقص باشند. آنها همچنین با در نظر گرفتن عملکرد طراحی شده اند، بنابراین عملکردهای خود را بدون نقص انجام می دهند در حالی که به طور یکپارچه در دهان شما قرار می گیرند.

پروتز دندان چیست؟

پروتز دندان وسیله ای است که می توان از آن برای جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته استفاده کرد.پروتزهای دندانی انواع مختلفی دارند:

پروتزهای ثابت: تاج و پل

پروتزهای متحرک مانند دندان مصنوعی

پروتزها توسط تکنسین دندانپزشکی در آزمایشگاه ساخته می شوند. از سوی دیگر، روکش‌ها را می‌توان به‌صورت سفارشی ساخت و با برداشتی که در طول ملاقات با یک متخصص واجد شرایط گرفته شده، با دندان‌های هر بیمار تطبیق داد.

طول عمر

طول عمر روکش دندان بسته به فرد و عادات بهداشت دهان و دندان او متفاوت است. آنها می توانند بین 10 تا 20 سال دوام بیاورند، برخی مانند تاج های سرامیکی حتی می توانند بیشتر از آن دوام بیاورند! این نوع روکش ها نیاز به مراجعه منظم به دندانپزشک شما دارند تا آنها را دست نخورده نگه دارید، که همچنین به افزایش مدت زمان خوردن یا نوشیدن غذاهایی که به شما اجازه می دهند بعد از قرار دادن آنها بخورید کمک می کند.

برای رزرو نوبت جهت پر کردن تاج دندان می توانید با مطب دکتر سیمین برنگی تماس بگیرید.

آیا پر کردن دندان طبیعی به نظر می رسد؟

پرکننده های سرامیکی و کامپوزیت همرنگ دندان های دیگر هستند و ظاهری طبیعی به دندان ها می دهند.

پر کردن زیبایی شناختی

پر کردن زیبایی؛ آنها پرکننده هایی هستند که با مواد کامپوزیت ساخته شده اند. پر کردن زیبایی که با نور هالوژن سخت شده و از نظر شیمیایی به دندان متصل می شود. هم از نظر بصری و هم از نظر عملکرد بیماران ما را راضی می کند. تشخیص پرکردگی های زیبایی از دندان های طبیعی امکان پذیر نیست. اینها پرکردگی هایی هستند که هم از نظر شکل و هم رنگ شبیه دندان های طبیعی هستند. مرز پر کردن درک نمی شود. مقاومت آن هم به دلیل داشتن سختی نزدیک به سختی دندان های طبیعی و هم به دلیل اتصال شیمیایی به دندان ها بسیار بالاست. پرکننده های زیبایی در برابر شکستگی بسیار مقاوم هستند. پرکردگی بیماران ما با پرکردن آمالگام را می توان در یک جلسه با پرکردن های زیبایی جایگزین کرد. هنگام چسباندن پرکننده های زیبایی از یک تکنیک نور ویژه استفاده می شود.

هدف از پر کردن زیبایی چیست؟

هدف به دست آوردن ظاهری درخشان تر است. این یک برنامه کاربردی است که هم برای دندان های جلویی و هم برای دندان های عقبی مناسب است. پر کردن کامپوزیت به این دلیل استفاده می شود که مانند دندان های بیماران ما سفید است و همچنین در اثر تشعشع سفت می شود. در بیماران ما با پوسیدگی دندان؛ از آنجایی که پر کردن آمالگام انتظارات زیبایی شناختی را برآورده نمی کند، پر کردن پرسلن یا پرکننده کامپوزیت ترجیح داده می شود.

در چه شرایطی از پرکننده های زیبایی استفاده می شود؟

شرایطی که نیاز به پر کردن زیبایی دارند در زیر آورده شده است:

کاربردهای پرکننده زیبایی برای ترمیم دندان های شکسته و پوسیده انجام می شود.

پرکردن های زیبایی برای از بین بردن تغییر رنگ دائمی در دندان ها اعمال می شود.

از پرکردن های زیبایی برای بستن فاصله بین دندان ها استفاده می شود.

پر کردن های زیبایی برای بلند کردن دندان ها انجام می شود.

روش های پر کردن زیبایی که روی دندان های جلویی انجام می شود چیست؟

برای پرکردن زیبایی دندان های جلویی، شکل و اندازه دندان ها، رنگ لثه و رابطه بین دندان ها و لثه ها در نظر گرفته می شود. برای دستیابی به لبخندی زیباتر، می توان با سیستم های باندینگ به نتایج موفقیت آمیزی دست یافت. این سیستم ها را می توان در هر ناحیه در دهان اعمال کرد. این به بیماران ما این امکان را می دهد که در یک جلسه و با مدت زمان جلسه 1-2 ساعت به لبخند مورد نظر خود دست یابند.

دلیل اصلی موفقیت آمیز بودن پرکردگی های زیبایی روی دندان های جلویی این است: از آنجایی که با موادی ساخته شده است که می تواند بافت های دندانی را تقلید کند، به معنای واقعی کلمه می تواند از بافت دندان تقلید کند. پرکردن های زیبایی با توجه به رنگ دندان بیماران ما اعمال می شود. در صورت بروز مشکلات رنگی در دندان های جلویی؛ بافت رنگی ساییده می شود و سپس رنگ دندان به دست می آید.

کاربردهای پر کردن زیبایی برای دندان های  عقب چیست؟

پرکردن های زیبایی برای دندان های عقب؛ اینها عموماً اینله و پرکننده های آنله چینی هستند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، مواد مورد استفاده برای دندان های عقب نیز متنوع شده اند. پرکننده های آمالگامی که در گذشته استفاده می شد، هم از نظر رنگ و هم از نظر زیبایی، کارایی مطلوب را نداشتند. اما امروزه از مواد پرکننده ای استفاده می شود که با بافت دندان سازگار بوده و مشکلات زیبایی ایجاد نمی کند. امروزه می توان از اینله و آنله پرکننده سرامیکی برای بیمارانی استفاده کرد که به دلیل نداشتن بافت سالم کافی نمی توانند پرکننده داشته باشند و از پروتز استفاده کنند. به این ترتیب علاوه بر به دست آوردن ظاهری بهتر با پرکردن های زیبایی؛ همچنین تضمین می شود که دندان ها عملکرد خود را حفظ می کنند.

ماندگاری پرکننده های زیبایی چقدر است؟

با توجه به دوام پرکننده های زیبایی؛ آنها پرکننده هایی هستند که ساختار بسیار طولانی، زیبایی شناختی و بادوام دارند. در گذشته تصور می شد که پرکننده های فلزی هم کاربردی تر و هم بادوام تر هستند. با این حال، با تکنولوژی در حال توسعه امروزه، پرکردن های زیبایی بسیار قدرتمند شده اند.

بیشتربدانید:بهترین متخصص درمان ریشهقیمت پرکردن دندانكشيدن دندان در تهرانلولينگ لثه در تهران

طول عمر پرکننده های زیبایی چقدر است؟

با توجه به طول عمر پر کردن زیبایی شناختی؛ در صورت استفاده با رعایت توصیه های دندانپزشکان و توجه به بهداشت دهان و دندان، عمری بین 5 تا 10 سال دارد. افزایش این مدت به عهده بیماران ماست.

چگونه از پرکننده های زیبایی استفاده کنیم؟

دندان ها و لثه های بیماران ما در اثر استفاده از پرکننده های زیبایی آسیبی نمی بینند. این امکان برای آنها وجود دارد که مانند دندان های طبیعی خود از پرکننده های زیبایی استفاده کنند و مانند دندان های طبیعی خود از آن ها نگهداری کنند. علاوه بر مسواک زدن حداقل دو بار در روز، باید از نخ دندان نیز استفاده کنند. برای جلوگیری از مشکلات لک، پرکننده ها صیقلی می شوند و در نتیجه ظاهری صاف و بی نقص دارند. علاوه بر این، از آنجایی که با ساییدگی بسیار کم روی دندان اعمال می شود، هیچ آسیبی به بافت دندانی بیماران ما وارد نمی کند.

در صورت مراقبت منظم از دهان؛ هیچ گونه تغییر شکلی در پرکردگی های زیبایی دیده نمی شود و در عین حال هیچ گونه مشکلی مانند شکاف یا نشتی در پرکردگی ها وجود ندارد. آنها موظفند هر 6 ماه یا یک سال یکبار برای معاینه نزد دندانپزشکان ما بیایند. دندانپزشکان ما علاقه مند به تجدید و نگهداری پرکردن ها هستند. اگر بیماران ما هیچ گونه پوسیدگی در دندان های خود نداشته باشند. اگر تعمیر و نگهداری روتین پرکننده های زیبایی انجام شود، هیچ تغییری در پرکردگی ها لازم نیست.

آیا باید پرکننده زیبایی یا روکش چینی ترجیح داده شود؟

هنگام انتخاب پرکردن های زیبایی و ونیرهای چینی، بیماران ما قبل از هر چیز باید بدانند که مهم این است که برنامه ای را انتخاب کنند که ساختار طبیعی دندان را بیشتر حفظ کند. درمان بسیاری از دندان هایی که نیاز به روکش های چینی دارند با پرکردن های زیبایی امکان پذیر است. این برنامه پس از ارزیابی اینکه چقدر دندان های بیماران ما که در نتیجه پوسیدگی یا شکستگی ضعیف شده اند، می توانند از طریق پر کردن زیبایی تقویت شوند، شروع می شود.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر سیمین برنگی

متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی

دکتر سيمين برنگی متخصص دندانپزشكی ترميمی و زيبايی و عضو هيئت علمی دانشكده دندانپزشكی دانشگاه تهران می باشند.

آخرین مقالات

قیمت لمينيت سراميكی

قیمت لمينيت سراميكی؛ یکی از روش های اصلاح طرح لبخند، لمینیت های سرامیکی می باشند لمينيت پوسته نازکی از جنس سراميك است که به

Search